Centrallås

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Centrallås

Indlægaf Miata » fre 21. okt 2005 17:16

Hos T. Hansen har jeg for nylig købet et komplet centrallåssystem med fjernbetjening og motorer. Kun 249 kr. - næsten for billigt til at være sandt. Har nogen erfaring med montering af centrallås i en NA? Jeg har læst at det kræver lidt tålmodighed, at få motorerne placeret så de giver det rette træk, der får låsen til at åbne og lukke.
Miata

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Felix » tirs 1. nov 2005 23:28

Jeg har selv sat centrallås i min NA'er sidste sommer - dog ikke fra T. hansen men et sikkert meget tilsvarende kit med to servomotorer, der trækker dørlåsene. De bliver styret fra en alarm med startspærre jeg installerede ved samme eljlighed. Med et ekstra relæ jeg købte til kører ruderne op når der låses på fjernbettjeningen og centrallåsen bliver aktiveret. Kan varmt anbefales at få ruderelæet installeret når man nu alligevel er igang. det kostede vist kun et par hundredelapper og det er skønt ikke at skulle tænke på at huske at rulle ruderne op ved parkering. Jeg havde ingen problemer med monteringen og jeg mener endda at jeg kunne anvende nogle af de huller der allerede er i dørrammen så jeg behøvede ikke at bore nye huller. Jeg skal om ikke så længe have set på sideruden og kan i den forbindelse tage et billede af monteringen så det kan se hvordan jeg har sat det op. Der går nok lige et par uger før jeg får tid hvis du kan vente så længe. ellers er det som sagt relativt uproblematisk.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Centrallås

Indlægaf Miata » lør 5. nov 2005 14:24

Det vil være helt kanon med et par billeder af monteringen. Jeg venter gerne et par uger.
Miata

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Wackey » lør 5. nov 2005 21:09

Jeg har os insatlleret centrallås i min na. og det var der ik det mindst problem i.. Købte dog mit sæt hos http://www.speeding.dk og da der var 4 motore med i pakken brugte jeg en af dem til bagagerummet så jeg ik skal bruge min nøgle til at åbne det hele tiden.. Satte en knap inde i kabinen og satten den os hen over alarmen så jeg kan åbne fra den af..
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Felix » søn 13. nov 2005 18:52

Hej igen
Så har jeg som lovet fået taget nogle billeder af monteringen. Jeg ved ikke lige hvordan jeg får dem vist, for jeg kan ikke vedhæfte dem. Nogen forslag?

Mvh Felix[/img]
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

ja

Indlægaf Claus » søn 13. nov 2005 20:33

ja, send dem til webmaster, så smider han dem på hjemmesiden.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Felix » man 14. nov 2005 21:17

Det er hermed gjort

Billede
Billede
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix