EN lille \"historie\" om de forskellige advarselslamper i NA.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

EN lille \"historie\" om de forskellige advarselslamper i NA.

Indlægaf Hojannes » tors 8. dec 2005 00:15

Jeg er jo ret ny, i mx5 verden, det mærker jeg tydeligt når jeg triller mig en tur.

Men bidt af det, det er jeg... aldrig har jeg haft så sjov bil, at det koster mig dæk som aldrig før samt brændstof er en anden sag. BILEN er købt, og den sælger jeg ikke lige med det samme :)

Nu til \"historien\"

Fruen og jeg, var til fødselsdags sjov, og der skulle til at komme spritus på bordet - Jeg havde egenligt planer om at køre hjem, men lysten meldte sig. Men da der ingen juice var i huset, og jeg endnu ikke havde drukket, drog jeg mod byen for at hente væske samt en fransk. På vej derned fik den lidt i sving osv, havde en ven med og han skulle da underholdes. Da vi kommer til bilen, ser vi en stor parkeringsplads, den skulle da lige prøves. OG vi prøvede den - masser af cirkler osv. men lige imens vi har det sjovest begynder ladelampen at lyse samt ABS. Generator er død, men vi lister hjem og et par dage efter er der en ny på.

Samme aften som den nye generator er på, skal den da lige prøve køres.
Jeg triller igen mod byen, og ud i et industrikvarter - her ligger \"min\" rundkørsel, den er stor og flad så man kan se igennem den, og her er ALDRIG trafik. Og den får høvl, helt ud med røven og jeg har det pisse sjovt, alene sådan en gang drift, gør at jeg er noget så glad for mit mx5 valg. MEN endnu engang er sjov = lamper.... denne gang er det noget der ligner en køler med springvand, PANIK PANIK.... skynder mig at slukke bilen og la den køle, tempmåleren står hvor den plejer, og det undre mig. Men lampen lyser :( Jeg triller stille og roligt ned på tanken, åbner hjelmen. Der er masser af vand på. hmmmmm.... Jeg triller hjem og lige da jeg drejer op af grusvejen slukker lampen igen...

Ind til computeren, fat i Lunding og hører om det er noget han kender til.... Efter lidt forklaring frem og tilbage. når vi frem til at bilen IKKE har været ved at koge, men at den bare mangler sprinklervæske ;) Tjaaa.... jeg havde ikke lige tænkt over den mulighed, og når man tænker over det nu, kan jeg kun grine af det. Men på vej hjem var jeg fame bange for at toppakningen skulle gå. At det så bare er sprinklervæsken der er ved at være tom er en dejligt \"problem\".

Så indtil vidre er jeg imponeret, en bil fra 1991 - og der er kun gået en generator, og klodserne skal ha en skifter. ellers intet ivejen.

Så nu skal jeg ud og lege igen, måske jeg ser en ny lampe, hvis jeg gør, er det 3 dag i træk.
Hojannes

Indlægaf Mikkel » tors 8. dec 2005 09:04

He he, ja - det er en sjov historie.

Måske er der nogen derude, der har en god forklaring på, hvorfor vi er så heldige at ha' \"sprinkleradvarselslys\", når noget så simplet som en \"benzinadvarselslampe\" måske ville være mere på sin plads?

Desuden er det fedt at høre, at du også er blevet \"bidt\" :wink:
NB-FL Sport
Brugeravatar
Mikkel

Indlægaf the chicken » tors 8. dec 2005 13:08

SEJT! har vi sprikler advarselslampe???! :lol: - det er da sært!

Jeg så Race of champions igår og fik en ubendelig lyst til at drifte lidt på en tom p-plads :oops:

MEN min abs lampe begyndte at lyse og abs'en fungerede pludselig ikke mere! - det var jeg jo ikke særlig glad for, men efter 1 min alm kørsel var alt normalt igen - ringede så til en mekaniker makker som sagde at det skal den gøre: Når hjulene kører med meget uens hastighed tolker den det som fejl på abs-føleren og slår det fra, når man derefter kører normalt afblæser den alarmen igen :wink: - så nu ved du da hvorfor den ene lysernår du leger...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf the chicken » tors 8. dec 2005 13:10

Hov den kom dobbelt? - nå men i øvrigt rart at se at jeg ikke er den eneste som helst vil lave 4 spor i \"sneen\" - den tigger og bér jo nærmest om at drifte den lille bil :D
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Tilbage til Diskussion