bremseklodser

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

bremseklodser

Indlægaf psc » ons 30. mar 2011 22:16

Mine bremseklodser er ved at være færdige.
Jeg køre med EBC greenstuff, og er faktisk godt tilfredse med dem.
spørgsmålet er om der findes nogle bedre?
Min bil har ikke ABS.

Overvejer også at skifte skiverne. Hvad skal jeg vælge her?

bilen bliver tæsket rundt på nordsløjfen 2 gange og på 3-4 trackdays herhjemme om året.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf one-niner » ons 30. mar 2011 23:25

Hvorfor skifte, hvis du er godt tilfreds? Hvad vil du gerne have mere/mindre af?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » ons 30. mar 2011 23:42

Har også kørt med et par sæt EBC Greenstuff, og er også ganske tilfreds.
Men er alligevel fristet til også at prøve disse Axxis Ultimate Brake Pads: http://www.performance5.com/brake_pads.asp
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf jepperimmen » tors 31. mar 2011 08:41

Goodwin har gode beskrivelser: http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... d=CEcaDUfo

Næste gang tror jeg at jeg skal prøve Hawk: http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 1035b.html som også kan købes her: http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=76942
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » tors 31. mar 2011 11:38

Personligt forsøger jeg mig med Redstuff og stålarmerede bremseslanger næste gang. Jeg vil gerne have mere bid, en fastere bremsepedal og bedre modstandskraft overfor fade. At de så skulle støve mindre, er også et plus, der er værd at tage med :)

Hvis det ikke er tilstrækkeligt, så går jeg på rov efter en bremsecylinder og -forstærker fra en NB FL Sport.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jepperimmen » tors 31. mar 2011 12:14

one-niner skrev:Hvis det ikke er tilstrækkeligt, så går jeg på rov efter en bremsecylinder og -forstærker fra en NB FL Sport.

Eller skift til sport bremser nu du er i gang - mine NB-FL bremser er meget bedre end dem jeg havde på min forrige NB.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf And » tors 31. mar 2011 13:54

Har EBC Green Stuff på nu og er ikke imponeret, men heller ikke skuffet over dem. (Bilen er en NA med de \"små\" bremser)

Har ikke oplevet dem som værende bedre end de originale Mazda klodser jeg kørte med før. Et par track-days er det blevet til, her rakte de rigeligt, men det gjorde de gamle også! Kritikere af min kørsel siger at jeg ikke kører bilen helt til grænsen og at det er der forskellen ligger - dette kan jeg umiddelbart ikke svare objektivt på.

Mine største anker er at de støver ligeså meget som før, nu er støvet bare mere gråt. Samt at jeg har observeret at de smuldrer en del ude ved kanterne => mindre anlægsflade og jeg har intet rust på skiverne. Dette irriterer mig en del. Næste gang vil jeg prøve noget andet.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Danny » tors 31. mar 2011 14:48

I næste uge lander der et nyt sæt skiver/klodser samt stålarmerede bremseslanger fra Flyin Miata hos mig. Jeg synes det var ved at være længe siden jeg har købt noget derfra, så jeg tog deres \"brake upgrade kit\"

Nu bliver det spændende at se om det er noget værd. Jeg er i hvert fald træt af tilbudssættet fra MX5parts.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Henrik N » tors 31. mar 2011 17:03

Jeg kører med RedStuff, stålarmerede bremseslanger og EBC sport discs (dem med grooves og imiterede huller). Det fungerer fint. Har beskrevet mine indtryk af kombinationen i en tidligere tråd. Jeg vil dog holde med Jeppe.... og prøve et sæt Hawk næste gang.... de får rigtig rigtig gode anmeldelser alle steder.

Grunden til at jeg valgte EBC skiverne var, at jeg havde problemer med rust på de bagerste skiver inde ved navet (kører i bilen hele året) - de endte med ikke at kunne synes - eller det vil sige..... jeg lovede synsmanden at skifte dem..... og det var ok :D EBC skiverne er bedre på dette punkt end standard skiver.... (selvom de også ruster) nogle oplever dog, at de bremser dårligere, end originale glatte skiver.... det er dog ikke mit indtryk.

Mht. skiver har du jo et kæmpe udvalg.... selv Brembo.... der er desværre ikke ret mange, der laver de store skiver til NB FL.

Skulle jeg vælge i dag..... ville jeg snuppe et sæt fra australske DBA (4000 serien) - følg Jeppes link til Hawk klodserne..... de sælger også DBA skiver. Da du kører track days anbefales det normalt ikke at bruge borede skiver (men det ved du sikkert allerede), da de kan revne og i værste fald knække under hårdt brug - så vælg nogle, der kun har riller.
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Kuksi » tors 31. mar 2011 20:04

Åhhhhhhh, så er jeg altså blevet tændt på at få fat i sådan et sæt \"Axxis/PBR ULT Ultimates :: 90-93 REAR\" http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/61-0110.html
Men skal ellers ikke liga have noget fra Goodwin, så hvis de kunne komme med i en samlet bestilling ville jeg være glad, og give et tilskud til toldbehandlingen.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Diskussion