SHM skrev:Siden 2004 har jeg nøje ført benzinregnskab for min jubilæumsmodel. Tre gange har jeg opnået 15,1 km/l - mere kan det simpelthen ikke blive til. På den anden side kan jeg ikke komme under 11 km/l, selvom jeg virkelig har "forsøgt" flere gange.
I gennemsnit kører jubilæumsmodellen tæt på 13 km/l - lidt mindre end min første MX-5 (en NA 1.6 fra 1990).
Det passer meget godt med hvad jeg har kunnet måle på min jubii. Godt nok har jeg kun haft lidt over et år til at lave mit regnskab, så der er plads til forandringer endnu.
Det bedste jeg har opnået har været 14,8 km/l (sidste sommer) og det dårligste var 11,46 km/l (mellem jul og nytår - med stortset ene koldstarter og små ture). Mit gennemsnit over 31.000 km ligger på 13,41 km/l p.t.
Jeg bruger bilen til at pendle til arbejde - 44 km hver vej hvoraf de ca. 10 km er trafikeret motorvej + et par lyskryds, resten er landevej. Her kører den typisk 12,5 til lidt under 14 km/l.
De bedste resultater har faktisk været opnået på turene ud af de små snoede veje med toppen nede. Forstår ikke hvorfor, for det har aldrig været benzinøkonomi der har været første prioritet på de ture