Ja der er mange tråede omkring dæktryk og du finder ikke et enkelt korrekt svar på hvad du skal have af dæktryk på netop din bil.
1,4 lyder meget lavt - er det i bar? Der står 1,8 bar i døren og i manualen på min 2004 NB som er leveret med 205/45-R16 dæk, men det spiller altså slet ikke. Jeg kører med 2,3 eller 2,4 bar til daglig og 2,5 når turen går til Sturup eller den slags. Jeg vil tro 2,1 er udemærket, men det er altså en smagssag og efter min mening kommer det også an på dækket. Med de originale Bridgestone Turenza ER30 brugte jeg max 2,2 men da jeg skiftede til Pirelli P Zero Nero virkede 2,4 bedre. Måske fordi det er et blødere dæk...hvad ved jeg
Så prøv dig frem, men hold dig over det der står i manualen og under det maksimale tryk der er angivet på dine dæk. 2.1 lyder som et udemærket sted at starte - vil du ha' mere komfort, så prøv 2,0 og vil du ha' mere kontante køreegenskaber, så prøv 2,2.
Husk: Der er forskel på hvad målere på forskellige tankstationer viser, så hold dig til den samme måler når du eksperimenterer med tryk. Der er desuden forskel på temperatur, så har du kolde dæk er trykket lavere end hvis du har varme dæk.