Jeg spejler mig nu i MX-5'eren...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Jeg spejler mig nu i MX-5'eren...

Indlægaf MrT » tors 7. maj 2009 17:33

... istedet for et normalt spejl, så fin som den skinner efter den lige er kommet retur fra maleren :D

(fjernet da billedet desværre ikke virker længere)

Er der i øvrigt nogen der ved hvordan jeg får det her \"cover\" til at sidde ordentligt fast igen? Passagersiden er intet problem, men maleren har åbenbart ikke fået den her hæftet ordentligt på ellers er der knækket noget?

(fjernet da billedet desværre ikke virker længere)
Senest rettet af MrT tirs 14. feb 2012 16:11, rettet i alt 1 gang.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Re: Jeg spejler mig nu i MX-5'eren...

Indlægaf Banzai » tors 7. maj 2009 20:08

Smag og behag - ved siden af 5'eren synes jeg TT'eren ligner de lastbiler den deler brændstof med :lol:
NB 99 1.6 sølv
Banzai

Geografisk sted: Risskov

Indlægaf Claus » tors 7. maj 2009 20:13

Helt ærligt...Den røde er nu væsentlig smukkere og frækkere at se på, fremfor en understyret kedelig grå Audi.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 7. maj 2009 20:20

FDM har lavet en undersøgelse af lakplejemidler.
Den bedste blev:
Sonax lakrens
\"Nem påføring med fugtig klud og nem efterpolering. Farven står helt klart efter polering. Testens bedste. \"
og
Sonax Extreme polish+Wax 3
\"Nem påføring med fugtig svamp som medfølger og nem efterpolering. Testens klart bedste\".

Basta B 3 Wax Polish, vandt alligevel grundet prisen.

Så nu er der ingen grund til, at vores MX5'ere ikke skal være ligeså flotte i lakken som MrT's.

Har iøvrigt læst, at vognen bør vaskes med en voksfri champo, før man går igang. Lyder rigtigt, synes jeg.
Og det er IKKE hos FDM, det er læst. Forelagde \"problemet\" for FDM. De gad ikke svare.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » tors 7. maj 2009 20:30

... og så er der en maaaasse dejlig elektronik i TT'eren som dens næste ejer vil komme til at blive træt af at gå og fikse på, her om en 10-15 år :D

Softtop'en er elektronisk, kan endda bruges mens man kører. Windbreakeren er elektrisk, kører op bag sæderne - men den er elendig i forhold til den på MX-5'eren, jeg vil næsten vove at påstå, at køre med windbreaker i TT'eren svarer til at køre uden, i MX-5....

Så er der en hækspoiler, som selv kører op ved 125 km/t og ned igen under 70-80 km/t så vidt jeg har lagt mærke til. Smart nok, og lidt lir (men den er der vel for en årsag, jeg kan forstå de ældre TT'ere blev lidt sløsede i røven når den kom op i fart). Vinduerne kører selv et par milimeter op og ned når man åbner/lukker dørerne, sikkert for at lukke tæt?

Men diesel.... :lol:

Hasse,

Maleren anbefalede at jeg om et par måneder (når lakken har \"dampet af\") kører til en maler og får lavet en ordentlig lakforsegling, og derefter hver halvandet år cirka, måske endda årligt hvis man er rigtig glad for den. Han sagde at man da godt kunne bruge det man selv smører på osv, men at det ikke vil blive lige så godt. Jeg ved intet om det, så kan jo kun lappe i mig af hvad han siger, og hvad jeg får af gode råd herinde :)

Mht. bilvask anbefalede han at vaske den i regnvand. Simpelthen når det regner, ud med den så den kan blive skyllet så ren som muligt, insekter osv. blødgøres. Derefter med en blød god svamp med en ordentlig shampoo i, vaske bilen ren. Til sidst, et kvalitetsvaskeskind til at tørre den af med, som selvfølgelig er vredet op først for at sikre der ikke er snavs e.l. der kan ridse.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf hasse » tors 7. maj 2009 20:44

Een ting er ihvertfald sikkert. Lakken skal være gennemhærdet, før der gåes igang. Det er forskelligt fra lak til lak, men ret dig efter din maler.

Fsv. Dit \"underlige\" sidespejl:

Var lige ude at kigge på min (min er NA'er uden el.spejle).
JA DEN STÃ…R, SÃ… JEG KAN SE DEN!!!!!
Indtil videre.

Jeg er sikker på, at han har vendt selve pladen, som er skruet på døren, forkert. Skal drejes 180 gr.
Og så skrues på igen.
Du skulle kunne dreje selve spejlet med foden, og derved komme til skruerne.

Når jeg er så sikker, er det fordi, hakket er nedenunder spejlet og ikke ovenover som på billedet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Claus » tors 7. maj 2009 20:58

Ja regnvand er perfekt helt kalkfrit og ingen striber...er der nogle af jer som har prøvet at vaske bil i regnvejr ?
Brugeravatar
Claus

Indlægaf hasse » tors 7. maj 2009 21:33

Yeps.
Herlig måde at få fjernet skidt på, især hvis man bruger en blød børste.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf KimT » tors 7. maj 2009 21:38

hasse skrev:FDM har lavet en undersøgelse af lakplejemidler.
Den bedste blev:
Sonax lakrens
"Nem påføring med fugtig klud og nem efterpolering. Farven står helt klart efter polering. Testens bedste. "
og
Sonax Extreme polish+Wax 3
"Nem påføring med fugtig svamp som medfølger og nem efterpolering. Testens klart bedste".

Basta B 3 Wax Polish, vandt alligevel grundet prisen.

Link: http://www.sonax.dk/pdf/MOTOR-laktest.pdf
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » tors 7. maj 2009 22:29

Tillykke med den fine lakering! 8)
Det der Sonax er det bedste jeg nogensinde har prøvet at polere med. Det slår ganske simpelt alt andet. Men lakrens får du jo ikke brug for før om lang tid.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » tors 7. maj 2009 22:45

hasse skrev:Fsv. Dit "underlige" sidespejl:

Jeg er sikker på, at han har vendt selve pladen, som er skruet på døren, forkert. Skal drejes 180 gr.
Og så skrues på igen.
Du skulle kunne dreje selve spejlet med foden, og derved komme til skruerne.

Når jeg er så sikker, er det fordi, hakket er nedenunder spejlet og ikke ovenover som på billedet.

Jeg har heller ikke el-spejle, hvis du troede det :)

Men hvad mener du med at dreje spejlet med foden? Så vidt jeg ved, kan spejlet kun justeres ved at rykke rundt med spejlet i sig selv, så det "kører omkring" på den kugle eller hvad det nu er monteret på?

Jeg vil lige prøve på lørdag om jeg kan komme til at skrue spejlet af, vende foden, og skrue det på igen.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » fre 8. maj 2009 00:43

Tillykke med den nye lak MrT - så fin den er blevet..

Pas nu på med at presse folk for meget, de første stenslag på sådan en ny lak er ikke sjove :(
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » fre 8. maj 2009 07:24

KjaLLe skrev:Pas nu på med at presse folk for meget, de første stenslag på sådan en ny lak er ikke sjove :(

Ja det tænkte jeg også på da jeg hentede den igår, og kom på landevejen, hvor der jo tit ligger lidt "rester" osv fra landmændene - men på den anden side, det er jo heller ikke sjovt at holde sig til bykørsel og motorvejen, i en MX-5... den er vel bygget til landeveje, næsten :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » fre 8. maj 2009 08:41

Der står i manualen at holder du 3 sekunders afstand til den forankørende så slipper du for stenslag...når jeg kikker på min, så har jeg ikke overholdt de 3 sekunder altid
.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf MrT » fre 8. maj 2009 08:49

Nice, 3 sekunder, det skal jeg da lige huske :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Næste

Tilbage til Diskussion