Jeg har fundet ud af der ligger en fejlkode i min computer, så jeg har lige et par spørgsmål til jer...
1) Når der ligger en fejlkode, burde \"check engine\" så ikke lyse konstant? Hos mig lyser den kun op engang imellem, i få sekunder. På nogle køreture lyser den slet ikke, på andre kan den komme 3 gange på 5 minutter. Hvis der er en konstant fejl, burde den så ikke lyse konstant?
2) Da jeg udlæste fejlkoden, blinkede \"check engine\" til mig 9 hurtige gange, indikerer en fejl \"09\", som er: \"Vandtemperaturmåler: Fejl i strømkreds. Fejlprogram rapporterer konstant 35 grader til ECU.\". Fejl i strømkreds, skal det forstås sådan at det er selve temperatur sensoren jeg skal udskifte? Den koster vel hurtigt 6-700 kr hos mazda?
3) Den der skal udskiftes - bare for at være helt sikker - er vel den som sidder cirka krumtapvinkelcensoren, altså oppe mod torpedomuren, korrekt? I så fald, hvad har I af tip til at få den skiftet, for der er dælme ikke til at komme til inde under.... puha! Det er i øvrigt også derinde sensoren til tempratur-uret i instrumentbrættet sidder, lader det til.