Her ser man en ung gut som er blevet stoppet i sin Ford Fiesta ST (mener at det er en 2 liters motor med 150 hk). Politiet kigger under motorhjelmen og vurdere at bilen har 300 HK (har ingen anelse om hvordan de kan vurdere det udfra at kigge på motoren), men det var helt sikkert at den ikke var standart og at den var trykladet, hvilket den ikke er fra fabrikken. Betjenten siger så at da der er en effekt forøgelse på mere end 20% (alt tryk bliver betegnet som en effektforøgelse på mere end 20%), bliver bilen konfiskeret
Der efter ser man bilen blive kørt væk på et fejeblad og en meget nedtrykt ung mand.
Straks kom jeg til at tænke på de MX-5 med tryk, eller på dem som overvejer tryk, inklusiv mig selv. Shit jeg vil stor tude, hvis min bil bare blev fjernet fra mig, især efter at have brugt rigtig mange penge på at få den trykladet. Et er at den kan blive afvist til syn, ja ja det går nok. Men at bilen kan blive konfiskeret, for mig til at sige at der ALDRIG skal tryk på min MX-5.
Noget helt andet er at jeg synes det er vildt at de gør det. Har set programmet en del gange og folk som bliver taget for sprut for 5 gang , aldrig har haft kørekort eller køre over 200 km/t, de mister sgu ikke deres biler, men har du en kompressor på og ellers ikke har gjort andet, så er der ballade.
Må hellere se programmet på torsdag og få den fulde historie. Tror bare jeg holder mig til sug, med en højere kompression og skarpere knaster. Har et turbo kit til salg