Det blev en lang dag i går!
Først fjernes vaskeridser i moderat grad med en moderat agressiv pude og en medium polish. Dernæst blev der udført et par spot reparationer af slemme ridser på kølerhjelmen. Til sidst blev hele bilen poleret igen med en mild polish for at rette op på og fjerne eventuelle hologrammer og efterlade lakken pæn og klar til voks. kl. 2100 var jeg færdig med det.
Til morgen havde jeg faktisk temmeligt ømme arme og ben! Efter en tur i Silvan efter tagrender og andet ligegyldigt have/hus gøgl var det retur til garagen kl. 1300.
I dag blev bilen så vokset med en Meguiars Ultra Deep Shine voks. Flydende voks... jeg gad ikke kæmpe med den hårde voks i dag. Det bliver et vinterprojekt når bilen skal have den for alvor store tur! Af samme årsag blev der heller ikke påført decideret kemisk lakforsegling i denne omgang.
Bilen blev vokset hele vejen rundt og resultatet var ganske tilfredsstillende. Fordi at voksen var så let at arbejde med tog jeg lige og voksede det hele en gang mere - nu ser det sku lækkert ud!
Jeg har ikke gået så meget op i at tage \"perfekte\" før og efter billeder, men et par stemningsbilleder er det da blevet til.

[/url]
Bagkofanger, før polering - efter vask og claying. Mange vaskeridser

[/url]
Før polering - efter vask og claying. Vaskeridser og alm. slidtage...

[/url]
Work in progress - de \"sarte\" områder skærmes.

[/url]
Der skulle også sammenlignes forskellige slags voks. Mens bilen som helhed er poleret med voksen i midten, er klaplygterne poleret med de to andre typer voks.

[/url]
Knægten ville også være med undervejs

[/url]
Vi nærmer os det færdige resultat

[/url]
Stenslag kan der ikke gøres så meget ved...

[/url]
Færdig!
Et stort arbejde, men absolut det værd.
Arbejdet er dog på ingen måde perfekt endnu. Der er stadig vaskeridser tilbage og ting som kan gøres bedre ud fra mit synspunkt. Men det var mit første forsøg og derfor gik jeg også meget konservativt frem. Jeg har nogle andre midler som er langt mere effektive, men også potentielt farlig i urutinerede hænder!
Nu skal Corollaen bare have en tur også, den er med metallak. Lakkens ekstra tykkelse gør at jeg nok går hårdere til værks med den.