Jeg står selv i akkurart samme situation, da vi lige har købt ny familiebil.
Der skal findes et sæt 16\" fælge, mindste størrelse bilen kan tage, med 205/55-16 dæk. Som brugt kan jeg ikke finde noget relevant til salg.
Jeg har også set på
www.billigalu.dk, som er en ganske god indikation af prisniveauet. Priserne er skarpe og det er let at kombinere de forskellige dæk og fælge. Mit dæk/fælg prisniveau ligger omkring 7000 kr - tror det bliver svært at gøre billigere.
Enkelte alufælge m. mærke-vinterdæk har jeg dog stadig set billigere hos konkurrerende firmaer. Serviceniveauet hos disse kan jeg dog ikke udtale mig om.
For nordjyder kan jeg dog godt anbefale
http://www.daekbutikken.dk - hvor jeg før har fået en ganske god service. Nu bor jeg selv på Fyn, og så er det ikke så relevant mere for mig selv.
Dæk - her skal ikke spares, så kort er min \"filosofi\".
FDM har lige lavet endnu en vinterdæk test, for gud ved hvilken gang...
Nå men \"topmærkerne\" ligger som sædvanligt i den gode ende, dog afhænger resultatet meget af størrelsen, og det dæk som vinder i en størrelse ender ofte udenfor top 3 i en anden størrelse!?!
Mine egne GODE erfaringer: Har et sæt Goodyear UG7+ som har kørt en sæson på Corollaen - de ryger nu på MX-5'eren. (Størrelse 185/60-14). Godt dæk, testvinder da jeg købte det.
På Seat'en havde jeg DUNLOP Wintersport 3D - 195/65-15 - et imponerende godt dæk, kørte langture og det fik motorvej, sne, skov, bakker, mudder og det hele - bilen kørte super godt med det. ESP lampen var kun tændt når jeg virkeligt provokerede bilen. Et dæk jeg klart overvejer at købe igen!
Dårlig erfaring: Et \"private-label\" dæk - købte MX-5'eren med et sæt Point-S Winterstar dæk - den eneste gode egenskab det dæk havde var at det var utroligt let at køre sidelæns på. Rundkørsler med svagt fugtig eller våd vej, så smed bilen bagenden uden varsel - spændende, sjovt og livsfarligt hvis man ikke var forberedt! Godt til at trække \"lakridser\" med på tør asfalt. Dumt sted at spare - beklager moralprædiken, men det var sku et skræmmende dæk!