Ak ja, så forsvandt den.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Ak ja, så forsvandt den.

Indlægaf Hojannes » tirs 18. apr 2006 11:14

Idag, er sku en kedelig dag....

Har idag solgt min bil, til et måske kommende five-speed medlem.
Han fik den ALT for billigt ;)

Aj, prisen var fair, men det er sku kedeligt, spec. da jeg allerede har været en del igennem med den - Men jeg håber han bliver glad for den.

Nu skal vi så bare afsted mod malmø, og ny vogn bliver indkøbt - valget står stadig imellem e36 bmw 325i cab - Mazda mx5 1,8 (min 98 model) og så min farvorit Opel speedster....

Håber stadig at jeg må være en del af klubben selvom mærket måske ikke er mazda :)

Nu vil jeg sætte mig over i sofaen, og prøve at glemme at jeg i den kommende tid, skal tilbringe min køretid bag rattet i en gammel slidt citroen bx - som dårligt vil starte....

Og Tillykke med Bilen Torben.
Hojannes

Indlægaf the chicken » tirs 18. apr 2006 14:23

Hvordan kan man da være i tvivl om hvilken af de 3 man skal vælge??!! :o
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Hojannes » tirs 18. apr 2006 20:44

Det er faktisk møg svært at vælge....

Bmw - det er luxus, det er bare bygget \"rigtigt\" masser af plads, og ikke mindst bagsæde - den kan købes kontant. Og så er det verdens bedste lyd sådan en r6 gir.

Mx5 - Køre perfekt, ligger møg godt på vejen, men er lidt upratisk. Holder værdi, men der er lidt mange på vejen, så den er ikke voldsomt Spec.
(den er prøvet nu) Designet er flot, og bilen er godt bygget.

Speedster - KØREMASKINE! den slår alt jeg endnu har prøvet (her tænker jeg på biler som kan betales) SUPER hurtig, og ligger bedre på vejen end mx5, tilgenglæd er der INGEN komfort, den er bygget med 1 formål og det er RACE. Hvilket tiltaler mig voldsomt, Den er ikke mere dyr end f.eks mx5, men den er mere spec - der er ialt bygget ca7630 stk i verden. alle nummeret.

Så det er sku svært - Speedsteren fanger mig, idet at man aldrig ser dem på vejen. og det er en Sportsvogn. ikke bare en \"alm\" sportsvogn, som f.eks mx5.
Hojannes

Indlægaf Danny » tirs 18. apr 2006 21:14

Hvis jeg var dig stod valget enten mellem mazdaen eller speedsteren. jeg kan også rigtig godt lide den Opel, men jeg tror nu at loyaliteten til MX-5 ville vinde alligevel i sidste ende :)
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

hmmm

Indlægaf Claus » tirs 18. apr 2006 21:59

Tillykke med salget...det var nu en dejlig bil du havde der...

En MX5 er mere allround kan benyttes året rundt og med 1.8 kompressor monteret, ja, så vil en Opel have mere end store problemer med og følge med...
Sådan en Opel, er en sommer bil, elendig klud, det regner ind og den er ikke tæt...og indmaden er som en kitcar man har bygget i garagen.
Nej, personligt vil jeg vælge en mx5, her får man det hele.
Handling day 2003 hvor MX 5 vandt over Vauxhall Opel XV220 ST den havde turbomotor og slicks og specielt bygget til banekørsel.
Men alligevel trak den kun 1.09G i sving hvor en mx5 helt standard klarede 1.01G på smalle gadedæk. I højeste svinghastighed var der under 10km/t i forskel.
Er mere til den dynamiske og færdigbygget MX5 eller en S2000 med den skrigende 9000rpm 240hk naturligt åndedræts motor tiltaler mig vildt.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf the chicken » ons 19. apr 2006 07:38

Jeg trak faktisk 1.1 g i en rundkørsel på 165mm vinterdæk - men den endte da godtnok også med snuden den anden vej :lol:

- Nå, men det ser ikke ud til at det er her du skal spørge til råds, for vi er jo temli loyale over for vores kære mx5ere 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf brian tolstrup » ons 19. apr 2006 20:32

er det en honda s 2000 som har 240 hk?
er selv lidt skabs subaru.. 218 hk og 4 poter som river i asfalten..
brian tolstrup

Geografisk sted: fyn

Indlægaf Karsten » ons 19. apr 2006 21:25

Hojannes, du skriver at en Opel Speedster ikke er dyrere end en MX 5 !!

Hvad står sådan en Speedster i ? ?
Miata NA 1990 Mariner Blue
Importeret fra Californien i 2003
Karsten

Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland

Indlægaf Danny » ons 19. apr 2006 21:33

Jeg mener den står i 650000-750000 fra ny. Det er dobbelt så meget som en ny 5'er. Og det er vist ikke turboudgaven.

Ja det er S2000 der har de 240 HK.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Hojannes » tors 20. apr 2006 18:56

Danny - rigtigt her hjemme koster en speedster 673.000

Dog er det noget billigere i sverige - der kan jeg nappe en 2.2 (2002 med ca 20.000 på tælleren) for 120-140.000

Det samme koster en 1,8 mx5 med lidt mere på tælleren også her snakker vi en 2002 bil.

Karsten, dit spørgsmål er også besvaret her :)
Hojannes

Indlægaf Karsten » tors 20. apr 2006 19:17

Ja men så er der jo ikke danske plader på !!!

Hvad er registreringsafgiften ? eller vil du kun køre på bane ?

Hvis det er et investeringsobjekt uden afgift, så ville jeg da snuppe en Lotus Elise.
Miata NA 1990 Mariner Blue
Importeret fra Californien i 2003
Karsten

Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland

Indlægaf Martin » tors 20. apr 2006 20:23

En speedster er da en helt fantatisk bil! og hvis man virkelig vil ha en RACER-bil som skiller sig lidt ud, syns jeg da den er det klart bedste valg!

Ingen tvivl om at Mx-5'eren er en historisk meget vigtig bil (næppe noget der hed Z3, S2000 osv, uden den), men den er jo langtfra sjælden (blot et bevis på dens succes)... SÅ jeg kan sgu godt følge dig hvis du vælger speedsteren!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Hojannes » tors 20. apr 2006 21:08

Karsten - Forstår godt forviringen, men vi flytter til malmø, derfor jeg køber bil uden afgift, den skulle gerne komme på svenske plader.
Hojannes

Indlægaf Henrik » tors 20. apr 2006 21:17

Så havde jeg købt en Porsche Boxter.. :-) (eller hvordan det nu staves)... den er nu også ret fed...
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

UPDATE

Indlægaf Hojannes » tors 16. aug 2007 22:44

Hey, hoppede lige ind for at se hvad i ligger og snakker om siden sidst, og ville da lige give en update på hvad mit valg endte med.

Bilen blev........... tadaaaaa En Opel Speedster 2.2 nr 368.

Og må indrømme jeg har ikke fortrudt. Ak ja, jeg savner da mx'eren når jeg skal køre en lang tur, men når jeg flår hjulene af seriøse biler, bare fordi der er et sving eller en rundkørsel, jamen så er mx'eren glemt.

Selve bilen har ikke megen komfort. Den er temmelig svær at komme ind i, men efter de første 14 dage - hvor jeg lignede en idiot, er teknikken lært - og nu ligner jeg bare en idiot som ved hvad han gør :)

Bilen er en UK'er, så elektronik problemer forkommer, den æder et relæ engang imellem, og jeg har en løs forbindelse som viser sig ved at bremselampen i instrumentet flimmer selvom alt er i top.
Men det er ting som jeg kan leve med, ellers kan man jo bare smutte på værksted og få det fikset.

Jeg har aldrig kørt så fed en maskine, og har venner som bliver overrasket over køreoplevelsen i en så billig bil, kontra deres corvetter, m3'er, 911 og maserattier. Det er en gokart, som er så godt som umulig at lave en dårlig start i. Hvilket da også betyder at en bmw m3 e46 kan sættes på plads, da han skal arbejde mere med hjulspin osv.

Bilen køre ellers som en alm bil, der er megen larm grundet den manglende isolering, men radioen kan da høres ved normale hastigheder.
Benz øko, er fin 10km/l, når jeg køre vildt. og 15 ved øko.

Taget, er bedre end mx'eren - det er 100% tæt, samt tar lige så lang tid som mx'eren, her smider jeg bare taget på sædet. na'eren var ikke 100% tæt.

OG så det som i også kender til, når i holder på tanken skal folk \"glo\" og snakke, det var sjov i mx'eren i speedsteren er det nærmest en belastning. Alle skal vide hvad det er osv, men det er vel også derfor man køber sådan en bil? :)

Politiet stopper mig tit og ofte, for at høre hvor den er stjålet :(

Nå' men håber da lidt på at i snart holder et sparkedæk møde, hvor jeg kunne få lov at kigge forbi, så kan i også se hvordan den i virkeligheden er, og at godt nok er en mx5'er en fed køremaskine, men den falmer totalt når man sidder i en speedster :)
God sommer, eller hvad vi nu kalder den.

Ps. billeder har jeg da også af bilen, så ta en kigger.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Lidt data...
Bilen har 149hk, 203nm
0-100 klare jeg på 5.3 sek, målt med gtech RR
Bremser er AP kaliber foran og brembo bag. med mintex klodser. bider sindsygt.
32l tank.
200 liter bagagerum.
17\" alu foran 18\" bagpå.
Bilstein undervogn super hård.
Hojannes

Næste

Tilbage til Diskussion