Hey, hoppede lige ind for at se hvad i ligger og snakker om siden sidst, og ville da lige give en update på hvad mit valg endte med.
Bilen blev........... tadaaaaa En Opel Speedster 2.2 nr 368.
Og må indrømme jeg har ikke fortrudt. Ak ja, jeg savner da mx'eren når jeg skal køre en lang tur, men når jeg flår hjulene af seriøse biler, bare fordi der er et sving eller en rundkørsel, jamen så er mx'eren glemt.
Selve bilen har ikke megen komfort. Den er temmelig svær at komme ind i, men efter de første 14 dage - hvor jeg lignede en idiot, er teknikken lært - og nu ligner jeg bare en idiot som ved hvad han gør
Bilen er en UK'er, så elektronik problemer forkommer, den æder et relæ engang imellem, og jeg har en løs forbindelse som viser sig ved at bremselampen i instrumentet flimmer selvom alt er i top.
Men det er ting som jeg kan leve med, ellers kan man jo bare smutte på værksted og få det fikset.
Jeg har aldrig kørt så fed en maskine, og har venner som bliver overrasket over køreoplevelsen i en så billig bil, kontra deres corvetter, m3'er, 911 og maserattier. Det er en gokart, som er så godt som umulig at lave en dårlig start i. Hvilket da også betyder at en bmw m3 e46 kan sættes på plads, da han skal arbejde mere med hjulspin osv.
Bilen køre ellers som en alm bil, der er megen larm grundet den manglende isolering, men radioen kan da høres ved normale hastigheder.
Benz øko, er fin 10km/l, når jeg køre vildt. og 15 ved øko.
Taget, er bedre end mx'eren - det er 100% tæt, samt tar lige så lang tid som mx'eren, her smider jeg bare taget på sædet. na'eren var ikke 100% tæt.
OG så det som i også kender til, når i holder på tanken skal folk \"glo\" og snakke, det var sjov i mx'eren i speedsteren er det nærmest en belastning. Alle skal vide hvad det er osv, men det er vel også derfor man køber sådan en bil?
Politiet stopper mig tit og ofte, for at høre hvor den er stjålet
Nå' men håber da lidt på at i snart holder et sparkedæk møde, hvor jeg kunne få lov at kigge forbi, så kan i også se hvordan den i virkeligheden er, og at godt nok er en mx5'er en fed køremaskine, men den falmer totalt når man sidder i en speedster
God sommer, eller hvad vi nu kalder den.
Ps. billeder har jeg da også af bilen, så ta en kigger.
Lidt data...
Bilen har 149hk, 203nm
0-100 klare jeg på 5.3 sek, målt med gtech RR
Bremser er AP kaliber foran og brembo bag. med mintex klodser. bider sindsygt.
32l tank.
200 liter bagagerum.
17\" alu foran 18\" bagpå.
Bilstein undervogn super hård.