Brian's BRG limited

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Brian's BRG limited

Indlægaf microracerdk » fre 14. maj 2004 20:31

Hej og velkommen til mit lille hjørne her på forumet, her vi det være muligt at se hvad jeg går og sysler med, læste lidt om mine \"vilde\" planer og idé'er.

først lige et lille billede af min stolte mx-5'er :P
Billede

Mods der er udført på bilen.
--------------------------------

Instrument skiver skiftet til Eurolite glow, disse skiver kan lyse i flere farver så der er derfor ingen pære i instrumentet -PIC-

Sideblink med klart glas og cromrand, købt hos cromedesign.de -PIC-

Sidemakeringer med klart glas og cromrand, også fra cromedesign.de der skal monteres lysdioder i dem på et senere tidspunkt.-PIC-

Ventildæksel og luft massemåler hjemmepoleret, grovslepet med korn120 på en rystepusser, og vandslepet med korn1200, afslutende finish med autosol polerecreme. - skal dog lige have med en gang autosol efter den har stået hele vinteren. -PIC-

Nummerplade med \"vippe\" funktion, nummerpladen er ophængt i to stykker af et gammelt læderbælte, dette gør at den vipper op under vognen under kørsel (forsvinder ved ca 40-50km/t), og man få ikke bukket sin nummerplade ved påkørsel som hvis den var fastmonteret under bilen. -PIC-

Navigation, med stor widescreen skærm. og tv så man ikke går glip af noget når man er på farten, der skal på et senere tidspunkt monteres en playstation2 i bilen og tilsluttes navigations systemet. lyden fra tv er kørt indover bilstero'en, så der er ordenlig lyd. -PIC-

Andre færdigt gjorte MODS der er udført er:

Aircondition, monteret efteråret 2003.
Højtalere i \"hattehylden\"

Hængertræk, det har jo godt nok skabt lidt splid i klubben hvorvidt man kan \"tillade\" sig at have træk på en mx-5 :roll: . men trækket kan pratisktalt ikke ses når krogen er afmonteret, så det går vel nok.

Fælge, sommeren 2003 blev der indkøbt et sæt nyt 16\" mille miglia ht3 fælge, monteret med 205/45-zr16 dæk.

Bremser renoveret med nye glidere, skiver, klodser og calipere og skiver blev malet guld/bronce med folia tec's 2komponent caliper maling.

MODS som er under opsejlning.
-------------------------------------
Kompressor med elektrisk til/fra kobling, mærket er roots og den stammer fra en toyota, så der skal lige laves nogle beslag til den. men det må lige vente til jeg har fået synet bilen. -PIC-

Udstødningen, skal udskiftes fra kat og bagud i første omgang, bagpotten er købt hjem fra USA og er med 2½\" indgang og 3\" udgang, og er lavet af rustfrit stål, bagpotten er udstyrret med en \"fløjte\" som kendt fra knallerter som kan skruges ud for en endnu mere brutal lyd. røret fra kat til bagpotte bliver special lavet i rustfrit stål. og bliver af typen \"straight line\" dvs. så få buk som muligt, og bliver derfor nød til at komme ud i venstre side, og ikke højre som den orginale gør. -PIC-

Kofanger. et lille projekt som jeg MEGET sjældent får gjort noget ved (desværre), idé'en er når man ikke kan købe sig til det man vil have, \"så lav det selv\" :wink:

Der er også købt en stage3 kobling hjem, den ligge dog i tolden lige pt. koblingen er af \"6 puck\" typen og kan holde op til 480HK ifølge producenten.

Et \"light weight\" alu svinghjul, står højt på ønskeseddelen da jeg meget gerne skulle montere sådanne et sammen med koblingen.

Der er også et sports luftfilter og adapterflange til luftmasse måleren på vej hjem fra USA, dette ligge faktisk også i tolden.

det var så lidt om min bil og planerne for den, der vil komme mere til, men dette må være starten :P
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf MX-MEN » fre 21. maj 2004 12:21

Hej Brian
Fin bil :lol:

Hvor har du købt dit \"Eurolite glow\"?? ... pris?

Og er det i km eller miles... ja navnet siger det jo næsten :wink:

Hilsen
Sven
Brugeravatar
MX-MEN

Geografisk sted: Amager

Indlægaf microracerdk » fre 21. maj 2004 16:39

MX-MEN skrev:Hej Brian
Fin bil :lol:

Hvor har du købt dit "Eurolite glow"?? ... pris?

Og er det i km eller miles... ja navnet siger det jo næsten :wink:

Hilsen
Sven

Så så ikke blive grov mht. mit navn... :lol:

jeg har købt eurolite sættet hos crome design i tyskland (via website)
http://www.chromdesign.de/eframe.htm brug søge funktionen med dette vare nummer: IL01052OT
de er med km/t yderst og mph inderst, der er mange af andre udenlandske sider der kun har med mph visning.
skal dog lige advare dig om at en hel del af de ting de har er temlig dårlig kvalitet/finish bare inden du nu bliver fristet af de ellers flotte billeder. men urskive sættet er i ok kvalitet.
microracerdk

Indlægaf MX-MEN » lør 22. maj 2004 12:28

Ha Ha... da jeg skrev \"ja navnet siger det jo næsten\", var det Eurolite glow, jeg hentydede til :lol: ....Eurolite = km/t

Men tak for link og svar
8)
Brugeravatar
MX-MEN

Geografisk sted: Amager

Re: Brian's BRG limited

Indlægaf Martin » man 24. maj 2004 19:04

Hej Brian, du har lavet mange fine detaljer på din bil. Tænkte bare på om ikke det var muligt at lakere ventildekslet efter poleringen?

Jeg skal selv snart (i weekenden hvis det bliver godt vejr :) ) til at slibe og polerer, men ville da foretrække hvis jeg kunne holde det ved denne ene gang.

Ellers en flot bil du har dig der!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf microracerdk » tirs 25. maj 2004 16:25

Martin skrev:Hej Brian, du har lavet mange fine detaljer på din bil. Tænkte bare på om ikke det var muligt at lakere ventildekslet efter poleringen?

Jeg skal selv snart (i weekenden hvis det bliver godt vejr :) ) til at slibe og polerer, men ville da foretrække hvis jeg kunne holde det ved denne ene gang.

Ellers en flot bil du har dig der!

Hej martin.

jo man kan naturligvis godt lakere ventildækslet, men det skal være med en højtempeartur lak, og det er stadig med risiko for at lakken bliver "gul" med tiden pga varme.
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det er et pokkers arbejde at slipe ventildækslet ned så det kan poleres blankt, da det har en meget rug overflade fra fabrikken, det tager meget lang tid og man bliver ikke helt tilfreds (hvis man er bare lidt perfectsonist) da der er mange kringelkroge som man ikke rigtigt kan komme ind i.
Så hvis du har ca 1800kr, og gerne vil være tilfreds, så vil jeg foreslå dig at købe et fra eks. brainstorm i usa, de har nogen der først er blevet poleret og derefter forkromet, det er noget der ser godt ud. kig selv på www.miata.org klik på "enginebay" og vælg efter årgange på din bil...

Og lige et p.s.
husk at købe en ny ventil dæksel pakning når du nu skal have dækslet af, da de ofte er udtørret og derfor bliver utætte hvis man genbruger pakningen :wink:
microracerdk

Indlægaf Martin » tirs 25. maj 2004 20:43

Jo tak for de gode råd. Tror jeg vælger ikke at lakerer så...

Jeg har godt nok prøvet at slibe et stykke af det (mens det sidder i bilen) og kan godt se at det er svært at komme rundt i kanterne.

Desværre har jeg ikke det 1.800 :( så jeg må klare mig med en \"hjemmepoleret\". Pakningen skulle ikke være noget problem, da den er blevet skiftet for en måned siden (i forb. med tandremskiftet).

Er der forresten noget man skal være særlig opmærksom på når man piller ventildekslet af? Eller er det bare lige ud af landevejen?
Brugeravatar
Martin

Indlægaf microracerdk » tirs 25. maj 2004 21:12

Martin skrev:Er der forresten noget man skal være særlig opmærksom på når man piller ventildekslet af? Eller er det bare lige ud af landevejen?

Næ enligt ikke, hiv tændrørshætterne op, løsne tændspolen i bagenden af ventildækslet, og af med de mange små bolte der holder dækslet.

en lille dremel multi maskine med sliperundel på er rigtig god til at tage det grove slipearbejde med, jeg vil anbefale dig at indkøbe følgende til projektet:
3-4 ark korn 120 (alm) sandpapir.
3-4 ark korn 1200 vandslipe papir.
1-2 ark vand slipe papir med meget højt korn-tal.
noget fortynder til at vaske olie af med.
autosol polere creme.
en pose polere twist.

sandpapir og vand slipepapir kan du købe i frederiksværk trælast til små penge, autosol og twist hos frederiksværk bremse service.

hus du ikke skal være for voldsom med trykket på sandpapiret (korn 120) når du kan se at du er ved at nærme dig en glat overflade, så får du "dybe" ridser der bliver sværre at få væk under vandslipningen. det er også vigtigt at hele tiden at holde vandslipe papiret og emnet vådt under vandslipningen for et godt resultat.

du kan bare komme forbi mig hvis du endag skulle have spørgsmål ang. din mx-5 så kan jeg sikkert hjælpe dig. jeg bor også i ølsted.

Hvor får du enligt serviceret din bil?

håber jeg har hjulpet dig lidt på vej, ellers er du velkommen til at spørge :D
microracerdk

Indlægaf Martin » ons 26. maj 2004 09:27

[Jeg får jo sikkert en masse spørgsmål hen ad vejem, så det vilkunne da være hyggeligt at komme forbi. Du kan jo evt. skrive din adresse på min mail (hvis
du ikke ønsker at give den over nettet). min adresse er riedel@e-mail.dk.
Brugeravatar
Martin

Indlægaf Martin » ons 26. maj 2004 09:31

Forresten bruger jeg en der hedder XXX XXXXX der bor i XXX XXX (nær holbæk) Han gørt det uden regning, og hans arbejde er helt i top!

---

Redigeret af Webmaster i respekt for de små stjerner rund i landet, som fordelagtigt skruer på vores elskede 5'ere
Brugeravatar
Martin

Indlægaf microracerdk » ons 26. maj 2004 15:30

Martin skrev:Forresten bruger jeg en der hedder XXX XXXXX der bor i XXX XXX (nær holbæk) Han gørt det uden regning, og hans arbejde er helt i top!

Nær holbæk... det var sku da noget af en tur bare for at komme på værksted.
sort arbejde Tsk tsk... FY..! :lol:
microracerdk

Indlægaf microracerdk » lør 29. maj 2004 22:10

Martin skrev:Jeg skal selv snart (i weekenden hvis det bliver godt vejr :) ) til at slibe og polerer

Hej martin.

går det fremad med poleringen, eller tog jeg helt modet fra dig :wink:
microracerdk

Indlægaf Martin » søn 30. maj 2004 10:41

Hej Brian. Du tog da ikke mode (helt) fra mig.

Men jeg har erkendt at før jeg begynder at demonterer ventildækslet, vil det være en god idé at skaffe et mindre slibeværktøj, som fx en dremmel multi..

Jeg har kun en rystepudser, hvilket ikke så nemt kommer rundt i hjørnerne. Jeg har forsøgt at slibe de store flader mens emnet sidder monteret, og har derved måttet erfare at hvis jeg skal gå så vidt at demonterer, skal jeg have lidt bedre forudsætninger for at komme til et sufficient resultat.

Jeg har endnu ikke undersøgt hvad sådan en maskine koster... er bange for at den ødelægger økonomien lidt i projektet... men nu må vi se. Det har da om ikke andet hjulpet lidt det jeg har gjort indtil videre.
Brugeravatar
Martin

Indlægaf microracerdk » søn 30. maj 2004 11:09

Martin skrev:Jeg har endnu ikke undersøgt hvad sådan en maskine koster... er bange for at den ødelægger økonomien lidt i projektet...

Du kan evt låne min maskine, naturligvis mod at du selv køber nogle nye slipe rundeler. en ny maskine i en rimelig kvalietet ligger på 300-1000kr. dog er der indimellem nogle foretninger der har et "kina produkt" til 100-200kr med tilbehør til.
microracerdk

Tilbage til Projekt og galleri