først lige et lille billede af min stolte mx-5'er
Mods der er udført på bilen.
--------------------------------
Instrument skiver skiftet til Eurolite glow, disse skiver kan lyse i flere farver så der er derfor ingen pære i instrumentet -PIC-
Sideblink med klart glas og cromrand, købt hos cromedesign.de -PIC-
Sidemakeringer med klart glas og cromrand, også fra cromedesign.de der skal monteres lysdioder i dem på et senere tidspunkt.-PIC-
Ventildæksel og luft massemåler hjemmepoleret, grovslepet med korn120 på en rystepusser, og vandslepet med korn1200, afslutende finish med autosol polerecreme. - skal dog lige have med en gang autosol efter den har stået hele vinteren. -PIC-
Nummerplade med \"vippe\" funktion, nummerpladen er ophængt i to stykker af et gammelt læderbælte, dette gør at den vipper op under vognen under kørsel (forsvinder ved ca 40-50km/t), og man få ikke bukket sin nummerplade ved påkørsel som hvis den var fastmonteret under bilen. -PIC-
Navigation, med stor widescreen skærm. og tv så man ikke går glip af noget når man er på farten, der skal på et senere tidspunkt monteres en playstation2 i bilen og tilsluttes navigations systemet. lyden fra tv er kørt indover bilstero'en, så der er ordenlig lyd. -PIC-
Andre færdigt gjorte MODS der er udført er:
Aircondition, monteret efteråret 2003.
Højtalere i \"hattehylden\"
Hængertræk, det har jo godt nok skabt lidt splid i klubben hvorvidt man kan \"tillade\" sig at have træk på en mx-5
Fælge, sommeren 2003 blev der indkøbt et sæt nyt 16\" mille miglia ht3 fælge, monteret med 205/45-zr16 dæk.
Bremser renoveret med nye glidere, skiver, klodser og calipere og skiver blev malet guld/bronce med folia tec's 2komponent caliper maling.
MODS som er under opsejlning.
-------------------------------------
Kompressor med elektrisk til/fra kobling, mærket er roots og den stammer fra en toyota, så der skal lige laves nogle beslag til den. men det må lige vente til jeg har fået synet bilen. -PIC-
Udstødningen, skal udskiftes fra kat og bagud i første omgang, bagpotten er købt hjem fra USA og er med 2½\" indgang og 3\" udgang, og er lavet af rustfrit stål, bagpotten er udstyrret med en \"fløjte\" som kendt fra knallerter som kan skruges ud for en endnu mere brutal lyd. røret fra kat til bagpotte bliver special lavet i rustfrit stål. og bliver af typen \"straight line\" dvs. så få buk som muligt, og bliver derfor nød til at komme ud i venstre side, og ikke højre som den orginale gør. -PIC-
Kofanger. et lille projekt som jeg MEGET sjældent får gjort noget ved (desværre), idé'en er når man ikke kan købe sig til det man vil have, \"så lav det selv\"
Der er også købt en stage3 kobling hjem, den ligge dog i tolden lige pt. koblingen er af \"6 puck\" typen og kan holde op til 480HK ifølge producenten.
Et \"light weight\" alu svinghjul, står højt på ønskeseddelen da jeg meget gerne skulle montere sådanne et sammen med koblingen.
Der er også et sports luftfilter og adapterflange til luftmasse måleren på vej hjem fra USA, dette ligge faktisk også i tolden.
det var så lidt om min bil og planerne for den, der vil komme mere til, men dette må være starten