Legend Racer

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Legend Racer

Indlægaf Claus » tirs 6. jan 2009 21:20

96.000kr for sådan en trackday racer...
http://www.bt.dk/article/20081227/bil_o ... /81221037/

Dejlig lyd med tonsvis af omdrejninger.
Der bliver nappet et par MX5 på den video.

http://www.youtube.com/watch?v=itkpG7EB ... re=related
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf motorbøllen » ons 7. jan 2009 15:03

Det skulle ikke undre mig, at den er vildt skæg at brøle banen rundt i.

Det ser ret underholdende ud, og det vil da helt klart gavne den danske motorsport, at det kommer hertil.

Det ligner noget der er til at overkomme økonomisk, i en grad så der kan tiltrækkes flere folk til motorsporten, både publikumsmæssigt og deltagermæssigt, hvilket der er hårdt brug for.

Selv ville jeg ikke tøve et sekund, hvis midlerne var til det.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf PartyPhreak » ons 7. jan 2009 15:16

Der er også http://www.suzukirace.dk/

En ny klasse i Danmark... Suzuki Swift Sport, de kører næsten standard, dog med racerbremser, bur og undervogn og så lettere modíficeret til ca 160hk. Mener de ligger på omkring 120.000,- for en raceklar bil, og der er alle reservedele til stede ved hvert løb...
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf altid6 » ons 7. jan 2009 15:52

Sådanne en Swift racer koster 170.000 kr. også kommer alt det sjove bagefter med dæk, fælge, reservedele, brændstof, transport, forplejning osv. osv. Ved ikke om man kan købe en legend racer til trackday brug, men ellers er de købt ind, for at der skal startes en ny løbsserie. Dette bliver nok en af de billigste løbsserier at deltage i, men det koster stadig nogle knaster. 1600 Challenge er stadig nok noget af det billigste man kan deltage i (udover folkerace). En brugt bil, fuldt klar til race ligger imellem 30.000 og 50.000 kr. At holde den kørende med de udgifter der nu er til det, koster imellem 60.000 og 90.000 kr. pr. sæson. Har undersøgt om man kan tilmelde en MX-5 til 1600 challenge, men desværre siger reglementet at bilen som standard skal være udstyret med bagsæder. Så kunne man tilmelde en MX-5 i det svenske sportsvogn mesterskab, da der er en klasse kun for MX-5. Her køres med biler som er indregistreret, så det er muligt at køre i bilen frem og tilbage fra løbende. Eneste problem er bare at alle løb er i Sverige og nogle af dem et godt stykke oppe i Sverige. Dyrt at køre sin bil frem og tilbage og endnu være hvis man sætter den i hegnet oppe på Mantorp Park, så er der langt hjem uden en support bil og en trailer.

Ja dansk motorsport kunne godt bruge er los bag i for at komme lidt igang igen, tror desværre at det bliver en sløv sæson. Der er rigtig mange DTC teams som har trykket sig og ikke stiller op i 2009. Det er for dyrt og der er finanskrise. Kongeklassen i dansk motorsport bliver nok en tynd kop the i 2009. Det samme kan siges om Rally. Der er vist kun 2 DM rally afdelinger på 2009 programmet, virkelig også en nedtur.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf PartyPhreak » ons 7. jan 2009 18:20

Ja okey det blir noget dyrere...

Men det er rigtigt at dansk motorsport sku ha et spark bagi, og det samme med dansk TV, hvor er jeg dog træt af TV i Danmark... Der er det samme evendelige fodbold, jeg er så træt af fodbold.. Og så laver de en helt ny kanal for mænd, og hvad viser de så? Heroes og fodbold... :roll:

Der skal mere motorsport i fjernsynet!

:oldman:
Brugeravatar
PartyPhreak

Indlægaf Claus » ons 7. jan 2009 21:29

PartyPhreak, jeg stemmer på dig til næste valg.....Ja, jeg vil hellere se maling tørre end at se endnu en fodboldkamp - lad os få noget race i TV
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » tors 8. jan 2009 08:42

Ja når Simon Emil kan lave et parti, så kan Partyfreak også. Det kan hedde Motorsportsligt Centrum :D . Du har min stemme.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf PartyPhreak » tors 8. jan 2009 16:52

Haha, tror sku ikke jeg duer som partileder, men jeg har lavet en gruppe på facebook der hedder Mere Motorsport i TV!

Det er vist hvad det kan blive til, denne gang.. :wink:

Mit bæger flød over da der var Le Mans i sommer. Ikke engang i sportsnyhederne kunne de ofre 10 sekunder på at fortælle stillingen, men fodbold.. Jojo masser af fodboldresultater, fra Champignon SAS liga og hvad de hedder.. :| Jeg sad og råbte af radioen inde i bilen... (Min kæreste kiggede meget mærkeligt på mig :lol: )
Brugeravatar
PartyPhreak

Tilbage til Banekørsel