tilbehør til kompresser

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

tilbehør til kompresser

Indlægaf crv » søn 4. feb 2007 19:01

Hej,Jeg har anskaffet mig en Jakson Racing Supercharger som skal Instaleres af Andreas her til foråret.Den kommer med et styresystem som hedder Power card.Mit spørgsmål er hvilke flere enheder er nødvendige for at alt fungere problemløst og giver optimalt spark i røven. Bilen er en us model 1.8
MVH
Lars
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Webmaster » søn 4. feb 2007 21:43

Du skriver ikke om det er en NA eller en NB du har købt.. Jeg vil stærk anbefale en intercooler... Den Jackson Racing producerer skulle ikke være meget værd, men prøv at kigge på Trackdog Racing. De har til alle modeller, og har fået rigtig gode anbefalinger på miata.net

http://www.trackdogracing.com/website/i ... -94M45.htm

Derefter kommer noget bedre motorstyring!

Lad os høre hvordan det kommer til at virke!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf crv » søn 4. feb 2007 23:32

Bilen er en na fra 1994.Intercooler må vente til jeg eventuelt opgradere Kompresser hvor det helt klart er nødvendigt.Jeg søger mere specifikt råd om hvilke produkter der bedst styre tænding og luft/bensin forhold.Der er så mange produkter på markedet som alle lover guld og grønne skove så jeg tænkte at nogle måske af erfaring/læst kan fortælle mig hvad der er et fornuftigt køb
MVH
Lars
Brugeravatar
crv

Indlægaf Webmaster » søn 4. feb 2007 23:38

Prøv at se http://www.five-speed.dk/Tuning.htm - Her står det meste under kompressor!

Din Powecard er til at styre brændstoffet, så din største udfordring er tænding. Den billigeste og mest genneprøvede \"dims\" er en Bipes http://www.bipesauto.com/ - I England er der mange JRSC brugere som vælger at ditche både Powercard og Bipes til fordel for en Greddy E-mange blue (2000-4000,-), som kan styre begge dele meget bedre. Skal dog indkøres på rullefelt og bør nok installeres af en proof, ved mindre du ved hvad du gør!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Thomsen » tors 8. feb 2007 02:07

crv skrev:Bilen er en na fra 1994.Intercooler må vente til jeg eventuelt opgradere Kompresser hvor det helt klart er nødvendigt.Jeg søger mere specifikt råd om hvilke produkter der bedst styre tænding og luft/bensin forhold.Der er så mange produkter på markedet som alle lover guld og grønne skove så jeg tænkte at nogle måske af erfaring/læst kan fortælle mig hvad der er et fornuftigt køb
MVH
Lars

Hvis du skal ha en bil der kører optimalt, kan du ikke undværer en komplet motorstyring. Der findes rigtig mange forskellige mærker på markede, men det er som regl bedst at finde ud af hvem der skal lave det for dig og så la´ ham bestemme hvilken styring det skal være.
Hvis det har nogen interesse har jeg en haltec e6k motorstyring som du kan få til en billig penge.
Og nu tænker du jo helt sikkert- (det siger han sku kun for at komme af med noget lort han ikk selv kan bruge.) Og til kan jeg kun sige, at mit projekt med tiden udviklede sig og til sidst var hatec styringen ikk avanceret nok, og en ny styring blev købt..!!!
Har du nogle spørgsmål er du meget velkommen til at fyre løs, så vil jeg om muligt være behjælplig...
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf crv » tors 8. feb 2007 21:40

Hej Thomsen.Det lyder spændene.Jeg har set at modellen er udgået og erstattet af E6x Ud over at den nye er windows baseret er der nogle mærkbare forbedringer?Andreas på Fyn har arebejdet på min Miata siden den kom til DK for 10mdr siden.Han har monteret en del Kompressore og han får også lov til at instalere min så snart frosten er væk og bilen kommer ud fra sit vinterhi.Min ide er at anskaffe mig et styresystem som efter at andreas har haft bilen på rullefelt YDER mere end standard kittet (POWERCARD).og som køre lige godt i varmt vejr op af bakke eller ligeud i koldt vejr.DVS systemet justere efter forholdene. Tænding og bensin/luft Min Miata Har AC og fart pilot kan det fungere med det nye styre system.Kort og godt hvis det er drift sikkert og sparker røv iforhold til Hvad jeg har nu ,er jeg meget ntereseret i at købe.Hvad er prisen.Håber du kan bære over med mine mange spørgsmål.
MVH
Lars
Brugeravatar
crv

Indlægaf Thomsen » tors 8. feb 2007 23:37

crv skrev:Hej Thomsen.Det lyder spændene.Jeg har set at modellen er udgået og erstattet af E6x Ud over at den nye er windows baseret er der nogle mærkbare forbedringer?Andreas på Fyn har arebejdet på min Miata siden den kom til DK for 10mdr siden.Han har monteret en del Kompressore og han får også lov til at instalere min så snart frosten er væk og bilen kommer ud fra sit vinterhi.Min ide er at anskaffe mig et styresystem som efter at andreas har haft bilen på rullefelt YDER mere end standard kittet (POWERCARD).og som køre lige godt i varmt vejr op af bakke eller ligeud i koldt vejr.DVS systemet justere efter forholdene. Tænding og bensin/luft Min Miata Har AC og fart pilot kan det fungere med det nye styre system.Kort og godt hvis det er drift sikkert og sparker røv iforhold til Hvad jeg har nu ,er jeg meget ntereseret i at købe.Hvad er prisen.Håber du kan bære over med mine mange spørgsmål.
MVH
Lars

Arrrr. Nu kommer jeg i tvivl om det er en e6x eller e6k model jeg har.. Det finder jeg lige ud af imorgen..
Ang. pris må vi jo lige mødes hvis det har interesse så finder vi nok ud af noget... 8)
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Thomsen » lør 10. feb 2007 20:19

Thomsen skrev:
crv skrev:Hej Thomsen.Det lyder spændene.Jeg har set at modellen er udgået og erstattet af E6x Ud over at den nye er windows baseret er der nogle mærkbare forbedringer?Andreas på Fyn har arebejdet på min Miata siden den kom til DK for 10mdr siden.Han har monteret en del Kompressore og han får også lov til at instalere min så snart frosten er væk og bilen kommer ud fra sit vinterhi.Min ide er at anskaffe mig et styresystem som efter at andreas har haft bilen på rullefelt YDER mere end standard kittet (POWERCARD).og som køre lige godt i varmt vejr op af bakke eller ligeud i koldt vejr.DVS systemet justere efter forholdene. Tænding og bensin/luft Min Miata Har AC og fart pilot kan det fungere med det nye styre system.Kort og godt hvis det er drift sikkert og sparker røv iforhold til Hvad jeg har nu ,er jeg meget ntereseret i at købe.Hvad er prisen.Håber du kan bære over med mine mange spørgsmål.
MVH
Lars

Arrrr. Nu kommer jeg i tvivl om det er en e6x eller e6k model jeg har.. Det finder jeg lige ud af imorgen..
Ang. pris må vi jo lige mødes hvis det har interesse så finder vi nok ud af noget... 8)

Jeg har kigget på det og det er e6x modellen jeg har med komlpet ledningsnet...
Hvis det er noget for dig kan du lige gi´ lyd fra dig...!!!
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf crv » lør 10. feb 2007 22:58

Jeg er meget intereseret.Du kan kontakte mig på mobil 24 68 04 09 eller email CRV@lars Buhl.dk.Jeg tager til London imorgen hvor jeg skal på kursus i 4 dage.
MVH/CRV
Brugeravatar
crv

Indlægaf Jumbo » man 12. feb 2007 15:28

Jeg har en Wolf 3D komplet morotstyring, som jeg overvejer at sælge.
Den er plug-in, dvs. den skal blot sættes i stikket istedet for den originale.
Der medfølger software til windows.
Brugeravatar
Jumbo

Indlægaf crv » ons 14. feb 2007 09:58

jeg er i London lige nu men er hjemme fredag.Du er velkommen til at sende mig en email på crv@larsbuhl.dk eller kontakte mig på mobil 24680409.Jeg vil gerne vide hvad du skal have for udstyret.
MVH/Lars
Brugeravatar
crv

Indlægaf crv » tirs 20. feb 2007 20:51

Hej Thomsen.Nu nærmer tiden sig hvor det begynder at rykke i højre foden.Giv mig et kald eller en email hvis du stadig vil sælge
Brugeravatar
crv

Indlægaf Thomsen » tors 22. feb 2007 23:43

crv skrev:Hej Thomsen.Nu nærmer tiden sig hvor det begynder at rykke i højre foden.Giv mig et kald eller en email hvis du stadig vil sælge

Jeg er ikk lige til at fange via mail pt, så giv mig et ring på det nummer jeg sendte til dig..!!
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Tilbage til Tuning og modificering