Felix:
Tak - nu synes jeg og ha´ læst flere steder at de tændrør og kabler altid laver problemer, så nu bliver de skifter!
Redaktør: Softtop
Kuksi skrev:Da jeg fik min NA'er sidste vinter, var jeg også parat til at skifte tændkabler. Men da bilen kørte perfekt, og der var masser af andre ønsker, så nøjes jeg bare med at skifte tændrør.
Men efter nogle måneder, begyndte den at sætte lidt ud og tænde dårligt ved høje omdr. Det opstod ud af det blå, og der var intet at se på tændkablerne.
Et sæt KV85 fra mx5parts, løste problemet 100%. Det er nogle vildt lækre kabler, og så kunne de jo fås i en farve der passer til bilen.
En anden ting der bør være under mistanke er tændspolerne. De bør være helt rene og fedtfri (rensebenzin), og kan evt. efterfølgende sprøjtes med en gang silicone. Selv de mindste revner i dem vil kunne give problemer, så kik grundigt efter. Modstanden kan måles med et ohmmeter, og værdien sammenlignes med spec i Tanners håndbog.
Mine var OK, og bilen har startet hver eneste gang siden sommer og vinter. (når der ellers har været strøm på batteriet)
Kuksi skrev:Det er lige præcis dem jeg tænker på![]()
Modstanden skal ligge mellem 9000-13000 ohm. Det er når du måler ned i hullerne (parvis), hvor tændkablerne går ned i tændspolen.
Det er nok nemmest at stikke et søm eller skruetrækker med i hullerne, og så måle på dem. Forbindelserne sidder et stykke nede i hullerne.
Tilbage til Problemer og løsninger
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst