Er der nogle der har praktiseret det på en 5'er med succes?
Altså hælde en ½ liter danskvand (uden citrus) i indsugningen, mens motoren ruller ved en 3-4000 rpm, mhp. at få rense koksaflejringer af i motoren?
Redaktør: Softtop
one-niner skrev:Jeg har hørt om "kuren" for mange år siden, men jeg mener, at det skulle sprøjtes i indsugningen og ikke "hældes". Men en ting er sikkert - det kommer ikke til at ske på min bil. Hvordan ved du i øvrigt, at du har koksaflejringer i din motor?
- Tom
Borst skrev:Er der nogle der har praktiseret det på en 5'er med succes?
Altså hælde en ½ liter danskvand (uden citrus) i indsugningen, mens motoren ruller ved en 3-4000 rpm, mhp. at få rense koksaflejringer af i motoren?
Borst skrev:Er der nogle der har praktiseret det på en 5'er med succes?
Bare ikke kør på OK og Jet benzin, der er der ikke ofret det store på additiv udvikling, men de store: Statoil, shell og Q8 er alle i top.
the chicken skrev:Bare ikke kør på OK og Jet benzin, der er der ikke ofret det store på additiv udvikling, men de store: Statoil, shell og Q8 er alle i top.
Hvilke additiver mangler, og hvad forskel skulle det gøre?
:
Lurendrejer skrev:Nu ændrer vi emnet - men...
Min erfaring er, at konen har tanket på OK - fordi det var billigt (ved Randers storcenter). Og hver gang har 5'eren skudt og knaldet ved skift ved høje omdrejninger og i medløb. Det sker aldrig på benzin fra andre tanke.
Det næste er at mange bekendte med tunede biler, oplever tændingsbanken og tikkeri hvis de ikke kører på guldhanen fra Jet eller Vpower. Men det er knap så mærkeligt.. Det eneste jeg kan drage ud af denne erfaring må være, at min egen holdning mht. V-power og speciel benzin generelt har været forkert i mange år. Jeg har haft holdningen at det var noget pjat, og når en motor var lavet til ren benzin, så var det sgu nok bedst!
Min egen brug af Vpower har også overbevist mig, men det er igen ikke så underligt da det er 98/99 oktan. Deres gamle Shell Formula kostede jo en del bilmotorer så vidt jeg husker.
Mogenz skrev:Mener det var et fifthgear show...
Tilbage til Problemer og løsninger
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster