Forklaringen til hvorfor jeg välger netop denne lösning når jeg skal motorvaske min bil for förste gang, er fordi jeg på en del miata forums har läst om folk som efter en motorvask har haft problemer med enten ikke at kunne starte bilen eller at kunne få bilen til at gå normalt på alle fire cylindre.
Det som oftest tilrådes i forbindelse med motorvask på en model som vores er at man anvender trykluft for at rense vandet bort i hullerne.
Foruden de originale kabler som efter sigende holder tät, så er problemet störst på eftermarkeds tändkabelsät som f.eks. Magnicor, NGK, Bosch eller tilsvarende (hvad jeg har läst mig frem til) og der vil altid findes en risiko (stor eller lille) for at vand kan tränge forbi toppen af tändhätten.
Motorvasker man desuden med höjtryk så öger risikoen for vand i hullerne endnu mere.
Ret så intressant at se hvor forskelligt denne idé modtages af svenske og danske miata/mx5 ejere.
Jeg skrev samme inläg for et par uger siden på Miata Club Sverige's forum (jeg er medlem der) og fik ikke bare positiv respons men blev desuden opfodret til at sende billeder og tekt til redaktionen af klubbens medlemsblad så alle kunne få gavn af idéen.
Der findes sikkert masser af folk som har motorvasket masser af gange, med eller uden höjtryk, og som aldrig har haft problem med fugt og startbesvär og det er bare alletiders.
Jeg vil bare ikke selv stå i en \"gör det selv\" vaskehal langt fra hus og hjem en söndag formiddag og ikke kan komme hjem på grund af at bilen ikke kan starte