Dumpet til Syn? Hvad gør jeg først?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Bent » tirs 13. apr 2010 22:19

Kan jo være en hengemt 93, som altså først er kommet på plader i 94.
Har set nogle 94'er, uden airbag til salg både her og i tyskland
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Ken » tirs 13. apr 2010 22:20

Bestil en lambda sonde, mens du er igang. I mange tilfælde er den synderen i systemet.
Når sonden er gået i stykker, kører styreenheden på nødprogram hvilket giver større forurening.

Har du et udskrift fra røggastesten, eller kun synsmandens CO niveau?
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 13. apr 2010 22:26

Jeg tror altså i drenge har ret, ingen airbag i den her model.. derfor 93`er, indreg. i 1994.

Det er 2 damer der haft den bil her. 1 ejer 61`er . 2 ejer fra 71.. Nægter at tro at de har smidt airbag mv. væk.. :D

Desværre ingen atest eller noget. kun : kulilteforhold forhøjet tomgang (0.7 vol%) krav 0.3 :(

Har skiftet alt andet, så kan ligeså godt skifte lamda sensoren også.. :)

Nogen der kender boble/prop lyden luftmængdemålen på 1.8`ern? noget man kan rense eller lign?? irriterer mig lidt.. :(
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Ken » tirs 13. apr 2010 23:01

Kender ikke din boble lyd... Måske er det renseprogrammet til varmetråden :?:
Hvis varmetåden i luftmasseMASSEmåleren er snavset, renser styresystemet tråden, ved at sende mere strøm igennem og derved brænde den ren. Men hvis der sidder en ordentlig bejmand derinde, kan du forsigtigt fjerne det ved hjælp af en vatpind med sprit.

Syntes jeg kan huske du kører med trykladning?
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 13. apr 2010 23:20

Nope ingen tryk til til mig... fstyr afviste pga. manglende dokumentation for støj, alt andet var okay... :( Så turbo no go, denne gang.. deværre.
Ozan Yücelbas

Indlægaf JayBee » ons 14. apr 2010 13:56

Jeg mener da først 1,8'eren kom i 94, sammen med airbag i rattet, el-justerbare sidespejle, red line ved 7.000 o/min og sæder med separat nakkestøtter...

Eller er jeg forkert på den..??
NA 1,8 ´94 Classic Red...
Brugeravatar
JayBee

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 14. apr 2010 19:24

JayBee skrev:Jeg mener da først 1,8'eren kom i 94, sammen med airbag i rattet, el-justerbare sidespejle, red line ved 7.000 o/min og sæder med separat nakkestøtter...

Eller er jeg forkert på den..??

Redline tjaa aner det ikke, ruller fint 7200.. :D

Nope ingen airbag åbenbart, ej heller elektriske sidespejle..Seperat nakkestøtter den er hvis god nok :D
Ozan Yücelbas

Indlægaf Christian S » ons 14. apr 2010 20:01

Hej.
For høj CO kan nemt være din lambdasonde.

At synsmanden vurderer den \"under middel\" gavner jo kun dig, når der skal betales afgift. :D
Mvh Christian
Brugeravatar
Christian S

Indlægaf hasse » ons 14. apr 2010 20:55

Var der ikke noget om, at den incl. turbo skulle gennem reg.myndighederne og synsmyndighederne?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 14. apr 2010 21:49

hasse skrev:Var der ikke noget om, at den incl. turbo skulle gennem reg.myndighederne og synsmyndighederne?

Hejsa Hasse..

Det var hvad jeg fik af svar...Blev egentlig ikke meget klogere, kun at der manglede nogen få ting. Men orker sku ikke at rodde med det mere. :(

From: pjl@fstyr.dk
To: angellus_15@hotmail.com

Kære Ozan Ycelbas.

Vedrørende din bil med eftermonteret turbo er reglerne skruet sådan sammen, at du skal dokumentere luftforurening, egnethed og støj.

Med en eftermonteret turbo anses effektforøgelsen altid at være over 20 %, uanset om det er tilfældet eller ej. Det skyldes, at det er relativt nemt at øge ladetrykket på en turbomotor og derved øge effekten betragteligt.

Hvis din bil med eftermonteret turbo har en merydelse på under 20 %, kan den generelt ikke godkendes jf. antagelsen om, at motoren reelt yder mere end 20 %.

Den medsendte dokumentation mener jeg delvis lever op til de gældende krav, dog bør dokumentationen i givet fald skal være fra et anerkendt prøvningslaboratorium. I dit tilfælde kan der ske en undtagelse, hvis dokumenterne bliver indsendt til videre inspektion hos færdselstyrelsen, for originalitet mv. I dokumentationen skal det tydeligt angives hvilken luftforureningsnorm der opfyldes, om bilen er egnet til den højere effekt samt en støjmåling der viser, at gældende krav er overholdt.

Du kan også anvende en erklæring fra fabrikanten eller importøren, som dokumentation for støj og egnethed.

Du er velkommen til at kontakte mig igen, hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
Ozan Yücelbas

Indlægaf hasse » tors 15. apr 2010 08:36

Jeg synes, at Færdselsstyrelsens mail til Ozan indicerer, at der er lys for enden af tunnelen.

\"Man\" behøver ikke at lede efter tunnelen først. For senere at kigge efter lyset for enden af den.

Men vær opmærksom på, at mailen er vedr. Ozans dyt. Ikke en generel mail ang. os. osv.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger