af hasse » lør 12. apr 2008 20:53
Sidste week-end lavede jeg slaven med et rep. kit og har altså kørt med den \"nye\" slave i en uges tid.
Der var intet at se på løsdelene og selve cylinderen var også, som den skulle være.
Det løste ikke mit problem (som ikke er et probem) med den mistede frigang ved varm motor.
Havde fået rep. kit hjem til masteren og fiksede den idag.
Cylinder og diverse løsdele var som de skulle være BORTSET den tynde plade, der sidder i den smalle ende af fjederen.
Den havde en bule indad, og den kan være fremkommet ved, at stemplet har gået stramt p.gr.a. skidt, snavs el. lgn.
Eller fordi stødstangen (?) -pushrod'en - har været skruet for langt ind.
Men det havde ikke forårsaget slidmærker på cylindervæggen.
MIN pedalhøjde er ok.
Jeg var sikker på, at NU havde jeg fundet \"mit problembarn\".
Men nej. Frigangen forsvinder stadig.
Så det må være et varmeproblem, medmindre det - også - skyldes ACT-koblingen. Så på nettet d.d., at andre havde haft problemet efter montering af ACT-kobling (jeg har Happy Meal).
Men når alt dette er \"sagt\": Det er utrolig lækkert med en 100% stram kobling (uden nogen som helst frigang), når der køres stærkt med gearskift.
Var ude i det nordsjællandske og gav den en gang ordentlig gang gas og gearskifte, da jeg var færdig.
Så hvis andre - evt. med ACT-kobling - oplever det samme problem, er det altså ikke sikkert, at det er master/slave, der er noget i vejen med.
Fsv. angår selve arbejdet med at udskifte løsdele i slave og master, er det lige ud ad landevejen. Ikke nogen som helst former for problemer.
God beskrivelse i ovenstående link.
Bagefter kan jeg så ærgre mig over, at jeg ikke pustede rørene igennem ved hjælp af min dykkerflaske. 200 bar må da for Fanden fjerne urenheder.....hvis der ellers er nogen!!!
PS.:
Hyggeligt at møde dig Morten...på mit værksted/ min garage!
Senest rettet af
hasse søn 13. apr 2008 00:12, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.