Kobling master og slave

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Kobling master og slave

Indlægaf hasse » søn 6. apr 2008 23:34

Har i anden sammen hæng omtalt mit mærkelige problem med koblingen .(\"frigangen\" forsvinder, når motoren bliver varm).

Det hjalp ikke med en DOT 5.1 så nu prøver jeg master og slave.
Fandt i den anledning nedenstående link:

http://bellsouthpwp.net/P/o/PopVII/Clut ... ebuild.htm
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf JK » man 7. apr 2008 08:52

Nu har jeg endnu ikke læst det link du har sat på og ved ikke hvad du har fejlsøgt på, men selve hovedcylenderne kan give problemer med tilbageløb hvis der evt. er snavs i den lille returkanal. Jeg ved ikke om koblingssystem er sådan på 5éren, men det er sådan på flere af Mazdas modeller og kunne tilligere være et problem.
Løsningen på problemet er at afmontere hovedcylenderen og rense den (husk at efterse den fjeder som nok sidder inde i)
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf hasse » lør 12. apr 2008 20:53

Sidste week-end lavede jeg slaven med et rep. kit og har altså kørt med den \"nye\" slave i en uges tid.
Der var intet at se på løsdelene og selve cylinderen var også, som den skulle være.
Det løste ikke mit problem (som ikke er et probem) med den mistede frigang ved varm motor.

Havde fået rep. kit hjem til masteren og fiksede den idag.
Cylinder og diverse løsdele var som de skulle være BORTSET den tynde plade, der sidder i den smalle ende af fjederen.
Den havde en bule indad, og den kan være fremkommet ved, at stemplet har gået stramt p.gr.a. skidt, snavs el. lgn.
Eller fordi stødstangen (?) -pushrod'en - har været skruet for langt ind.
Men det havde ikke forårsaget slidmærker på cylindervæggen.
MIN pedalhøjde er ok.

Jeg var sikker på, at NU havde jeg fundet \"mit problembarn\".

Men nej. Frigangen forsvinder stadig.

Så det må være et varmeproblem, medmindre det - også - skyldes ACT-koblingen. Så på nettet d.d., at andre havde haft problemet efter montering af ACT-kobling (jeg har Happy Meal).

Men når alt dette er \"sagt\": Det er utrolig lækkert med en 100% stram kobling (uden nogen som helst frigang), når der køres stærkt med gearskift.
Var ude i det nordsjællandske og gav den en gang ordentlig gang gas og gearskifte, da jeg var færdig.

Så hvis andre - evt. med ACT-kobling - oplever det samme problem, er det altså ikke sikkert, at det er master/slave, der er noget i vejen med.

Fsv. angår selve arbejdet med at udskifte løsdele i slave og master, er det lige ud ad landevejen. Ikke nogen som helst former for problemer.
God beskrivelse i ovenstående link.

Bagefter kan jeg så ærgre mig over, at jeg ikke pustede rørene igennem ved hjælp af min dykkerflaske. 200 bar må da for Fanden fjerne urenheder.....hvis der ellers er nogen!!!

PS.:
Hyggeligt at møde dig Morten...på mit værksted/ min garage!
Senest rettet af hasse søn 13. apr 2008 00:12, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Mogenz » lør 12. apr 2008 23:47

Hej hasse

Navnet var nu Martin, men det var tæt på og betyder vist samme hvis man kigget historisk på det. :)

Jeg måtte jo hellere komme over og kigge til dig da du stod med Hood´en åben på det hvide lyn :D

Billeder ville være på sin plads, selv om jeg nu så det \"live\" fra side linien :D
jeg kan godt forstå du var ude og rææææseeeee.... vejret blev jo super godt hen af efter middagen.
Jeg er selv relativt rød i knoppen efter min lille tur i det nordsjællandske, startede dog også i helsingør til humlebæk til hillerød forbi blovstrødkro til birkerød ned til hørsholm og videre til rungsted havn og tilbage af strandvejen til humlebæk :) så slap jeg for motor vejen ....über nice tur.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf hasse » søn 13. apr 2008 00:20

Sorry Jørgen....ØH Martin.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » ons 23. apr 2008 18:10

Jeg har tidligere beskrevet det mærkelige problem med min kobling, når motoren/koblingen blev varm. Freeplay forsvandt.
Har vist ikke fortalt, at jeg har løst det:
I forbindelse med renoveringen af Master, konstaterede jeg, at stangen, der presser på stemplet inde i masteren, var ganske lidt bøjet.
Enten må jeg have trådt utroligt kraftigt på et eller andet tidspunkt, eller også er stangen \"født\" sådan. Jeg hælder til det sidste. Stål.
Jeg rettede den ud. Og har siden ikke haft problemer med freeplayet.

Kan ikke forklare, hvordan det hænger sammen
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Tilbage til Problemer og løsninger