hasse skrev:"Man" læser, at man skal ha' den maximale casterindstilling efter, at camberen er indstillet.
Men foregår det - casterindstillingen - med justerskruerne på den nederste triangel eller hva? Jeg har lidt svært ved at danne mig det mentale billede af processen.
Ja det er på de to justerskruer. Jeg kiggede lidt i Performance Hadnbook af Norman H. Garret III (den tror jeg nok at du tidligere har skrevet at du har) og her er det ganske dårligt beskrevet. Til gengæld er Rod's Enthusiast's workshop manual noget mere beskrivende.
Caster ændres på følgende måde (eksempel venstre hjul):
Forreste justeringsskrue: Mod uret = Caster øgning - Med uret = caster reducering
Bagerste justeringsskrue: Mod uret = Caster øgning - Med uret = caster reducering.
Da begge justeringsskruer peger mod hinanden betyder det at man vrider vinklen af "trekanten" i forhold til kørsel retningen, ved at lade det ene hjørne af trekanten komme tættere på chassiset og den anden længere fra. Camper justeres ved at forskyde hele "trekanten" længere ind/ud mod chassiset.
Det er skide svært at forklare. Jeg vil anbefale dig at kigge i Rod's Enthusiast's workshop manual, side 8:2
I øvrigt, en bør have bog.