En sidebemærkning, hvilke instrumenter er du ved at installere ?
Jeg har 3 ekstra instrumenter installeret i min jubii, kan godt sende dig et billede der viser hvordan jeg fik plads til dem, hvis du har behov for inspiration.
Redaktør: Softtop
Bent skrev:Her er en besværlig ide: Du skiftede vel toppakning, er der den samme vandgennemstrømning i den nye, som du har vendt/monteret helt rigtigt.
Flydende pakning!!! kan standse meget, hvis man ikke passer på!![]()
Nå, ja --du burde nok montere oliekøler, om ikke for dit nuværende problem, så for dine turbolejer.
Claus skrev:En sidebemærkning, hvilke instrumenter er du ved at installere ?
Jeg har 3 ekstra instrumenter installeret i min jubii, kan godt sende dig et billede der viser hvordan jeg fik plads til dem, hvis du har behov for inspiration.
Kuksi skrev:@Piphest
Det sidst af dit indlæg er ikke kommet med, p.g.a. det var for langt.
Viggoman skrev:Prøv at nærlæs denne tråd: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=293809&highlight=turbo+overheating
Det lyder som lidt i samme boldgade som dit problem. Et interessant bud er, at at du måske kører med for mager blanding og dermed en alt for varm forbrænding? Kan du tjekke AFR via Hydra'en?
Viggoman skrev:Hmmm, det lyder sgu mærkeligt.
Har du en sprit ny wideband O2 sensor på systemet? Eller en utæthed der snyder sensoren til at vise forkert? Jeg tror jeg ville få dobbeltjekket om Hydra'en ser den rigtige AFR værdi med en kontrolmåling.
hasse skrev:Når jeg slipper speederen på min, går pilen på min AfR helt i "top" dvs. viser så mager blanding som instrumentet overhovedet kan vise.
Ved acc. går viseren i "bund" dvs. viser så fed blanding, det kan.
(Jeg går ud fra, at du sætter = mellem ren og mager).
hasse skrev:Garrett har nogle tændingskurver p. 66.
Heraf fremgår bl.a., at tændingen går fra -10 ved 1000 rpm til ca -27 ved 7000 rpm. På 1,8 motoren.
Ved 4500 er den også ca. -27.
(kurven "bølger". Er ikke liniær).
Piphest skrev:I min log ligger tændingen på -22 ved 1350 rpm, så springer den til -40 ved 2200, -41 ved 2300, hvorefter den er -17 ved 2300 rpm - ved 3700 til 3900 rpm er den omkring -32, så det virker umiddelbart slet ikke som om den følger rpm kurven.
Viggoman skrev:Piphest skrev:I min log ligger tændingen på -22 ved 1350 rpm, så springer den til -40 ved 2200, -41 ved 2300, hvorefter den er -17 ved 2300 rpm - ved 3700 til 3900 rpm er den omkring -32, så det virker umiddelbart slet ikke som om den følger rpm kurven.
Er der ikke en slåfejl ved 2300, du skriver -17 ved 2300 ?
Umiddelbart virker det forløb du beskriver usædvanligt
Viggoman skrev:Mener du virkelig:
1350 rpm : - 22
2200 rpm: - 40
2300 rpm: - 41
2300 rpm: - 17 ????
3700 rpm: - 32
2900 rpm: - 32
??
Tilbage til Problemer og løsninger
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst