IT IS ALIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIVE............................Købte en ny (brugt) starter her i formiddags fra en MX-5 årgang 96. Gav 500 kr for den. Satte starteren i, drejede nøglen og wrooooooooom host host host host brrrrrrmmmmmm.............død. MEN den startede

. Strømen er fin på den, der er fint olietryk, der er ingen utætheder, alt er som det skal være. Anden opstart host host host, den vil ikke starte, indtil den for et lille vip på speederen. Den går igang igen, men dør ligeså snart at jeg slipper gassen. Den kan ikke stå i tomgang af sig selv. Så snart gassen er væk, falder omdrejningerne til 200 og den går i stå. Hmmm tomgangen og tændingen skal jo justeres før at den spinder som en mis. I diagnose stikket laver jeg en jumper fra stik GND til TEN, hvorefter at jeg vil stille tomgangen med den justerskrue som sidder ved indsugningsmanifolden. Bilen bliver startet igen og bliver holdt i live, ved at trykke på speederkablet. Derefter drejer jeg på skruen og drejer og drejer og drejer................Intet sker iforhold til tomgangen og så snart at jeg fjerner fingeren fra speederkablet, så går bilen ud.
Hmm nogle gode råd?????? Jeg kan jo ikke rigtig indstille tændningen får bilen kan stå selv i tomgang. Desuden lider motoren af en slem omgang ventilklapren, hvilket irretere mig lidt, da jeg har renset de hydraliske ventilløftere og de burde være fyldt med ny frisk olie nu

. Har hældt en mineralsk olie på fra Castrol 15W-40, så den ikke skulle være for tynd ved opstart.