Det er klart!!! Den bil har jo aldrig prøvet at rulle afsted med 80km/t før.
Har oplevet det en gang på min for 1½ år siden. Stoppede for at tanke, efter lidt frisk kørsel. Da jeg startede igen, var der en ventil der tikkede meget højlydt. Efter lidt kørsel forsvant det så igen, og der har aldrig været noget siden.
Har hele tiden anvendt 5/40W fuldsyntetisk, og gør det stadigvæk. Andreas anvender mineralsk (vist 15/40W), for som han siger. \"Den motor er bygget til den slags olie\". Det må da i hvert fald, kunne holde olietrykke oppe.
Selv har jeg kunnet finde eksempler på nettet om folk der har fået afhjulpet problemet ved at skifte til både tyndere og tykkere olie...
Spørgsmålet er så bare, om det ikke er som jeg selv oplevede. At problemet kan forsvinde lige så hurtigt som det opstod. For jeg har hele tiden anvendt samme type olie.
Der er nogen der advarer mod at skifte mellem syntetisk/mineralsk, hvis bilen har været kørt med en bestemt type. Det skulle være noget med at der kan opstå utætheder. Det har jeg ikke kunnet få bekræftet nogen steder, og har heller aldrig hørt dette før i forbindelse med MX-5.
Tror det er opspind, eller hvad?