for højt forurenings værdi

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

for højt forurenings værdi

Indlægaf crv » ons 14. apr 2010 18:59

Hej Kørte til told/alm syn idag.Check engine light havde lyst den sidste uge.Bilen har Racing-beat manifold og bagpotte.Roadstersport mellemrør med cat og lydæmper. Den testede en lille smule for højt i tomgang og forhøjet tomgang. Jeg havde inden syn kørt en halv time på motorvej og kom til med det samme.så cat var varm.Min mekaniker skiftede efterfølgendene nogle sikringer og check engine light forsvant.Han sagde at han ikke kunne aflæse fejlkoder før han havde skiftet sikringer.Tror i at de defekte sikringer kan have påvirket ecu så den forurenede mere.De andre anmærkninger gik på solfilm på sideruder og manglendene sideblink på forskærme.Jeg troede den måske ville få anmærkninger pga larmen fra Racing-beat luftintag og udstødnings system.Det bragede ellers da han tog den på test kørsel men han kom smilendene tilbage og sagde fed lyd.Håber i kan komme med nogle gode input.
MVH
Lars
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 14. apr 2010 19:21

Jeg tror vi lider nogen af de samme problemer.. :D

Held lykke med toldsynet :-)
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Re: for højt forurenings værdi

Indlægaf Bent » ons 14. apr 2010 20:22

crv skrev:Det bragede ellers da han tog den på test kørsel men han kom smilendene tilbage og sagde fed lyd.

Det var så nok ikke den samme synsmand som Ozan var hos :)
Der står 74db, på færdelstyrrelsens hjemmeside, men hvordan de måler det?????????

Nå, lyste motorlampen, før eller under synet? Hvis ja, så har den kørt på nødprogram, og så kan den godt forurene.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf crv » ons 14. apr 2010 20:53

På min Dataerklæring står der 80 db ved normal belastning.Syntes min bil larmede meget da han gav den godt med pedal på prøveturen men som sagt ikke andet end pæne ord om lyd og kvalitet da de havde den på liften.Min Motorlampe lyste under afprøvningen og er nu væk efter at min mekaniker skiftede nogle sikringer efter synet.PS hvor finder man sideblink til en 1998 miata.MX5 Parts skriver at deres ikke passer og min miata er født uden blink i for skærmene så jeg skal have monteret 2 stk.Ved godt at Andreas kan fixe det hele på 2 minutter men han er lidt langt væk fra amager.
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Indlægaf Bent » ons 14. apr 2010 21:53

Hvis motorlampen ikke lyser mere, kan du jo prøve en miljøtest, hos abc bilsyn, strandlodsvej 13, 100 kr.
mx5parts lygten passer ikke, fordi der ikke er hul i din forskærm :o ,
Nå spøg teside; man kan jo altid få lys i forkærmen, det er bare et spørgsmål om hvormeget man vil \"ødelægge\"
Bent
Brugeravatar
Bent

Indlægaf crv » ons 14. apr 2010 22:20

Hvis der ikke er hul i skærmen så er det vel bare at købe sættet fra mx parts og bore et par huller.Eller måske er der nogle blink lygter derude som ikke kræver så store huller i skærmen.Jeg vil prøve at få en tid til miljø test imorgen.Det skal bare virke elles sover jeg ikke roligt om natten
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Indlægaf hasse » tors 15. apr 2010 07:01

Hvis det er Cat'en, der ligger til grund for dumpekarakteren ved syn, er jeg ikke sikker på, at jeg ville montere en High Flow cat.

Den vil nok bestå forureningsmålingerne, men der kan være en risiko for, at den dumper på støj.

F.eks. er Flyins cat mere støjende end f.eks. tilsvarende cat fra JR.

Men støjen afhænger selvfølgelig ikke alene af catten men af hele udstødningssystemet.

Jeg er en stor tilhænger af rent miljø, så jeg vil ikke komme med løsningsforslag.
Det vil jeg overlade til den enkeltes fantasi og moral/miljøbevidsthed.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Bent » tors 15. apr 2010 08:32

crv skrev:Eller måske er der nogle blink lygter derude som ikke kræver så store huller i skærmen.

Autobremsen i rødovre har altid lidt blinklygter på lager, og husk den lille lygte skal kun ha' 4 - 5 watt
Bent
Brugeravatar
Bent

Indlægaf crv » tors 15. apr 2010 08:40

Min mx5 bliver kun brugt til søndagsture så jeg ser ikke den lille eventuelle mere svinen som noget moralsk problem.Bare det giver HK.Med hensyn til fantasien så har jeg læst et sted i vores forum at hvis du hælder sprit i tanken inden syn så klare det problemet med for høje værdier.andre gode forslag? :twisted: [/list]
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Indlægaf Ozan Yücelbas » tors 15. apr 2010 20:17

Jeg fik min synet og godkendt idag ved at skifte til min egen synshal.. med for højt forureningstal, momorat og hele pivtøjet :D

Uden at røre en finger og skifte nogen ting.. Moralsk urigtigt det kan godt være.. Hellere på denne måde, end at være til syn 3-4 gange.. :D

Jeg synes hellere de skulle bruge tid på de gamle golf 2`er der kører rundt, som der sviner af h...t...

Undskyld jeg bander :oops:
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf hasse » tors 15. apr 2010 21:59

Utroligt:
Man sidder tilbage med en hovedrysten.

Det eneste gode ved det - hovedrysten - er, at det rasler. Så noget må der være derinde.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf crv » tirs 20. apr 2010 14:12

tog til omsyn/toldsyn hvor automobilen lige fik sneget sig under grænsen.med hjælp fra en flink synsmand som lod motoren køre med næsten 4000 omdr i lang tid før den røg ned under 0,5.De bedste 250 kr jeg har givet ud i lang tid.Den blev stadig kaseret pga solfilm på de små sideruder. og manglendene sideblink i forskærme.Har bestilt hvide blink og sidemarkeringer plus andet guf i Prøjsen men de var ikke nået frem så nu er jeg ved at montere klister på led blink fra hr hansen.Bilen skal have dk plader på i denne uge.Er bare glad for at man kan gå igennem syn med 2 ½ tommer free flow cat og potte plus header.Jeg har trods alt fjernet den forreste cat og snyde genanbragt den forreste føler.men det er åbentbart næsten ok.I morgen skulle alting være klar til turen til Taastrup for at lægge arm om afgiften samme dag
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Tilbage til Problemer og løsninger