Martin: Er ikke helt sikker på jeg forstår dit problem?
Du har en bil du syns køre godt og er smuk, men bange for at den falder for meget i værdi såfremt du kører mere i den?
Er det ikke meningen at man skal køre i bilen, og \"nyde\" de km der er i den? ...hvorfor \"gemme\" den til den næste ejer? ...altså selvfølgelig et ganske sympatisk træk, men ville det ikke være mere rationelt at tage de fornøjelser selv?
Svare det ikke lidt til at ha' en stor opsparing stående i en bank, som man så aldrig agter at bruge, fordi man er bange for at værdien vil mindskes? ...dette ville dine arvinger selvfølgelig sætte stor pris på (analogt med den næste køber af din nuværende bil)... men er det virkelig det der maksimere værdien for dig???
Og hvordan du så ser det som værende økonomisk mere smart at invistere i en NB, ja det giver jo selvsagt ingen mening....
Det er skam ikke fordi jeg vil gemme noget til nogen, MEN hvis man kigger på markedet for mx5ere så har mange af dem ikke kørt ret mange km, da de sjældent bliver brugt som hverdagsbil.
Derfor vil det formentlig være væsentlig svære at sælge min når den har rundet 200.000 km engang næste år, end det er at sælge den nu.
Det kan hurtigt betyde en værdi forringelse på 30.000,- da jeg kan blive nødt til at gå langt ned i pris i forhold til lignende biler som kun har kørt det halve.... - det er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel!
Hvis du skulle købe ny bil, og der er flere af samme model og årgang, til samme pris, men den ene har kørt 200.000 de andre 100.000 - hvad ville du så vælge?
Så kunne jeg købe en nb med max 80.000 på tælleren og køre i den 1 år eller 2 uden den vildeste afskrivning...
På denne måde kan jeg køre mx5 billigst muligt
I øvrigt er det noget andet med en opsparing - du kan max få en indlånsrente på omkring 2% og inflationen er vel omkring 3% - altså taber din opsparing 1% i værdi hvert år, så kan jeg jo ligeså godt smide den i en NB
Johansen>>> Troede egentlig ikke der var det vilde at spare ved import, men udvalget er noget større, især hvis det skal være en 1,8 i rød eller sort er der ikke meget at vælge imellem i dk...
Må man spørge hvad du måtte slippe i afgift?
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve