Hold da helt k... hvor folk ikke kan køre bil

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Hold da helt k... hvor folk ikke kan køre bil

Indlægaf Star » ons 3. feb 2010 09:27

Uha hvor jeg har svært ved at holde temperamentet nede, med alle de kvajpander der ikke kan køre bil.

For det allerførste, de idioter der ikke mener det er nødvendigt med vinterdæk, og som alligevel skal ud og køre, og derfor højst kan køre 10 km/t :evil: -blive dog hjemme, istedet for at ødelægge det for os andre.

Til daglig kører jeg Subaru, og dette vejr beviser hvilken totalt overlegen bil det er, - (de laver desværre ingen cab's - det er derfor jeg har valgt MX5 til frisk lufts bil) - den kører og trækker og er fuldstændig ligeglad med underlaget.

men så flipper folk når man på en helt almindelig vej, - der er snedækket, og hvor de selv kører 20-30 km/t - og der ingen modkørende er -, hvis man vover at overhale dem. Der blinkes lystigt med lygterne, dyttes i horn og alt muligt, for man kan da ikke overhale hvis der er sne på vejen :o - uha, - så skal de være moralens vogtere (for de kan jo ikke lege politimænd, når man ren faktisk jo ikke bryder færdselsloven)
- for når de synes det er svært at køre bil, ja så skal alle andre også synes det...

Seriøst venner, hvis i går i bilhandle tanker ( ikke vores kære MX naturligvis) - skal skifte firmabil eller whatever, så læg vejen forbi en Subaru forhandler og prøv hvordan en rigtig bil kører! (for ved jeres valg af MX5 ved jeg jo allerede i er til Japansk kvalitet! :wink: )

Nogle gange i disse tider skulle man have en streamer i bagruden der blinkede \" Jeg kører Subaru med symmetrical AWD\" :P

jaja, og i behøver ikke komme med den der \" ja, men husk at den ikke bremser bedre end andre biler\" - hvem taler om at bremse? :wink: - jeg taler om at køre og styre, med både rat og speeder.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf the chicken » ons 3. feb 2010 09:40

Heelt enig!

Er simpelthen ved at gå amok over folk som tøffer afsted på en tør vej, den bliver jo altså ikke glat af at der ligger sne i grøften!

Plejer at køre mx5 hele året, men da jeg kører et par timer hver dag af små veje har de sidste uger været i denne:
Billede

Og med 4x4, MT/R dæk, spil, feltrationer, sovepose og spade - så skal der noget snestorm til at stoppe den 8)

Og den kan rent faktisk også bremse med de dæk. :wink:

\"mine biler er bygget til at køre, ikke til at bremse\" citat: Ettore Bugatti
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Hmmm

Indlægaf Thor » ons 3. feb 2010 12:55

Der findes en hjemmeside som er helt specielt lavet til den slags indlæg
http://www.komogbrokdig.dk/
:lol:
Black NA 1.6 1993, Second Edition
Brugeravatar
Thor

Geografisk sted: Nord Sjælland

Indlægaf the chicken » ons 3. feb 2010 15:40

Fik vi lige et billede af den der subaru? :)
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf 10tilfarten » ons 3. feb 2010 16:50

Hej

Det er flot at fordi man ejer en Subaru og lige også har en MX5'er så er man pr automatik en bedre bilist.

Kører selv meget for stærkt for tit og i en svensk stålklump til dagligt med omkring 35tusinde km årligt men kunne ikke drømme om at lave indlæg om hvor åndsvagt og helt umuligt andre skulle køre bil 4hjulstræk eller ej.

Skulle man håbe du og ligesindede ville glide i grøften og ikke kunne få hjælp -gad vide hvordan historien så ville lyde

mvh 10tilfarten
---------------------------------------------------------------------------------
10tilfarten

Indlægaf Munk » ons 3. feb 2010 18:19

HEY!!!!!

vil i så lige stoppe!!!

Vi kan ikke have at i sådan går og hidser hinanden op. Det fører jo til øget udledning af CO² og global opvarmning ;)

Og så vil vi ellers se nogle billeder af den bil. Har du den fulde WRC yaskagiyer udstyrspakke i den?
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Mogenz » ons 3. feb 2010 19:05

Ved ikke om man per definition bliver eller er en bedre bilist med 4hjulstræk. Men hvis man føler man har mere styr på det og det hjælper én med at komme hurtigere frem i sikker form så synes faktisk at andre bilister skulle lukke janterøven og lade de andre køre som de finder bedst.
Mx-5 er ikke meget bevendt til at køre lige ud i det her vejr, men sidelæns går vel an de fleste steder.
Om jeg så er forsigtig eller dumdristig skal jeg ikke kunne sige men lige meget hvor hurtigt jeg køre ligger jeg altid sidst ?

Jeg synes det er super fint at have den der subaru, og ville også have en selv hvis behovet var der. Jeg vil bare se billeder.
Den svenske stål klump kan jeg leve uden med mindre det er en flot gejlet C70.

Jeg ønsker ikke at nogle skal komme galt af sted lige meget hvad de siger og mener. Prøv med noget med menneskelig respekt, og næste kærlighed i stedet for at \"nakke\" Star fordi han har en holdning. (man kan dog være enig eller uenig)
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Danny » ons 3. feb 2010 21:15

Jeg er til dels enig med Star.

Jeg kører i 5'eren hele året og selvom jeg har vinterdæk på, har jeg allerede flere gange oplevet hvor lidt der skal til før den mister grebet i det føre. Det er faktisk helt utroligt lidt der skal til! Folk kan overhale som de lyster, jeg blinker ikke ad dem. Men jeg bliver gal når andre billister ikke fatter, at jeg i min 5'er ikke kan klare så meget sne som dem. Jeg kan ikke uden videre overhale hvis der ligger nok sne i midterrabatten f.eks.

Men inden 4X4 gutterne bliver for smarte med bilernes køreegenskaber i sne vil jeg lige sige, at jeg er kørt forbi to af forsvarets GD'er, der lå nydeligt parkeret på siden i grøften :wink:

Det er faktisk et lidt sjovt emne, som jeg af og til kommer ind på når jeg holder foredrag om Afghanistan. Mange spørger hvorfor man gider sætte livet på spil for den slags. Taget i betragtning hvor mange chancer folk herhjemme tager i bilen, måske med børn på bagsædet, blot for at komme 3 min før hjem eller på arbejde, så synes jeg ikke det andet virker så forrykt. Personligt ville jeg være ret træt af mig selv, hvis jeg fik en bule fordi jeg ville hurtigt hjem efter et indkøb f.eks.

Dog....alt med måde. Ældre borgere bag et rat med 60-70 km/t kan virkelig også få mig op at ringe.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » tors 4. feb 2010 11:17

I går gjorde jeg dagens gode gerning, som gav bagslag!

På vej hjem ser jeg to gamle damer som er kørt hjælpeløst fast i sneen i en Touran, som den flinke spejderdreng jeg er hjælper jeg dem selvfølgelig fri - men hvad sker der så??? De siger ikke engang tak, de kører bare - og så ovenikøbet med 25 km/t på en fin ren landevej mens de fagter med armene og kigger på alt andet end trafikken!!! :evil:

Så kunne jeg pænt køre bagved fordi der ikke var plads til at overhale pga. modkørende! :evil: :evil:

Næste gang jeg ser en gammel dame køre fast, så må hun sgu ringe til falck!!! :roll:

No more mr nice guy! :twisted:
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf hasse » tors 4. feb 2010 13:38

Hvem fanden har pisset på jeres sukkermadder?
Og så i det vejr (ihvertfald her).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Star » tors 4. feb 2010 14:45

Hold da op, jeg troede sgutte det kunne få så voldsomme reaktioner, man skal da vist vare sin tunge herinde :oops:

man kan sige i forenklet form at jeg bare ville brokke mig over idioter der kører med sommerdæk, og samtidig bliver hidsige fordi \"os\" der ikke har problemer med \"traction\" gerne vil uden om dem...

Det var nu heller ikke fordi jeg ville prale med 4 hjulstrækket på en personbil, bare anbefale jer at prøve en sådan Japaneser.

Og ja, det ER den rigtige jeg kører i... jeg har bare ikke styr på at sætte billeder ind i dette forum, :oops: der mangler en upload funktion, metoden beskrevet på Forummet er lidt langhåret med uploa et andet sted, og så linke...osv, det bliver lige når jeg har en længere ledig stund.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf Softtop » tors 4. feb 2010 15:08

Er til dels enig med dig star. Syntes også at de bilister der ikke vil
gøre sig selv, deres familie og omgivelser den tjeneste at købe vinterdæk, burde lade bilen stå.
Der har de foregående vintre været nogle kloge hoveder, som har meldt ud at vinterdæk er noget pjat
(på ingen måde enig), men samtidig har de også rådet til at man blev
hjemme eller tog en taxa, hvis sneen for alvor skulle komme og man
havde sparet vinterdækkene. Desværre tror jeg at mange kun hører det de selv vil..

Jeg kører i en dødsyg forhjulstrækker MED GODE vinterdæk.
Jeg har absolut ingen problemer med at komme frem, og hvis
trafikken tillader det, har jeg skam heller ingen problemer med
at holde en god fart. Problemet med det, er bare at man også skal
kunne stoppe igen - og her hjælper firehjulstræk ikke!

Men så længe at du ikke tager chancer på andres bekostning, så kan
du bare overhale mig - jeg bliver ikke sur :wink:
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf hasse » tors 4. feb 2010 15:25

Er meget i tvivl om, hvor meget vinterdæk hjælper i det søle, som nyndighederne har omdannet vejene til.

Har på fornemmelsen, at det er det døde hav, der er gået - meget - over sine bredder.

Eller også er der mange i vejvæsnet, der ikke ved, hvornår man skal bruge salt (NaCl) og, hvornår man skal lade være.

MÃ¥ske begge dele.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Star » tors 4. feb 2010 15:33

hasse skrev:Er meget i tvivl om, hvor meget vinterdæk hjælper i det søle, som nyndighederne har omdannet vejene til.

Har på fornemmelsen, at det er det døde hav, der er gået - meget - over sine bredder.

Eller også er der mange i vejvæsnet, der ikke ved, hvornår man skal bruge salt (NaCl) og, hvornår man skal lade være.

MÃ¥ske begge dele.

Jeg kan LOVE dig at det hjælper, for den var stadg på sommerdæk da første morads kom, og jeg kunne hverken styre eller bremse eller trække, kun lave doughnuts... :wink:

men da de kom på (vinterdækkene) var det EN HELT ANDEN BIL, og nu 1 måned senere, hvor man har vænnet sig til hvordan den reagerer, så er det jo sjovt.

og jo jeg overhaler forstås kun hvor det er forsvarligt og ingen modkørende - og den foran kører urimelig langsomt.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf hasse » tors 4. feb 2010 17:59

Jeg har ikke selv prøvet det.
I de mange foregående år har vi jo ikke haft en vinter som denne.
Da klarede jeg det ved at skifte til vintersutter de enkelte gange, det var \"nødvendigt\".
Og så tilbage efter et par dage.

Men DENNE gang.
Det kan godt være, at jeg teer mig som en gammel kælling, men jeg nænner simpelt hen ikke at udsætte dytten for såd'en en gang saltlage.

Bare tanken om, hvad der er af saltsøer i vangerne bagefter.

Undervognen kan klares med en gang spuling (hvis altså vandet ikke fryser til is).

(Og så har det den fordel, at jeg får motion: Skal flytte P-skive hver 3. time - sådan nogenlunde. Hvilken motion!!).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Næste

Tilbage til Diskussion