Bilen er en 1999 NB Jubilæums model, af ekstra udstyr er der 18\" alufælge med 215/35, K&N Typhoon Kit og H&K 35mm sænknings fjedre.
Gutten lagde stærkt ud med at ødelægge mit ene tændrørskabel, og så ellers sætte mig igang med at finde en erstatning
Før jeg skiftede kablet gik den for lavt i tomgang når den var kold. Nu kører den af en eller anden grund op til 1500 i tomgang, og efter lidt tid går den så ned til de 1000. Har I nogen ide til hvad det kan skyldes?
Udover det skulle der slet ikke være noget galt med motor eller transmission på bilen. Han advarede dog om at bilen ikke ville kunne synes med K&N filtret monteret, og at olien fra filtret kunne ødelægge min luft masse måler.
Jeg overværede ikke resten af testen, da jeg blev nødt til at tage imod kørelejlighed da jeg ikke kunne køre hjem med et ødelagt tændrørskabel. Mazda havde så også problemer med deres levering idag, så kablet ankom først sent og jeg nåede kun lige at hente bilen før lukke tid. Derfor fik jeg ikke en forklaring / løsnings model på de dæk og fælg problemer han har fundet.
På forhjulene er der for stor forskel mellem højre og venstre caster, og Toe-in er \"udenfor fabriksdata\". På baghjulene er camber \"udenfor fabriksdata\". Derudover er der en \"mindre skade indvendigt højre forhjul\".
Efter at have søgt på jeres forum kan jeg se at de første problemer, burde kunne klares med en sporing, men jeg fandt også ud af det åbenbart er en videnskab i sig selv
Mit spørgsmål er så om der er specielle værdier jeg skal bede om, eller om en standard sporing vil være god nok til en \"ikke nørd\".