Først blev jeg født, igår blev jeg døbt !

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Først blev jeg født, igår blev jeg døbt !

Indlægaf Lennart » fre 16. maj 2008 05:48

Ja efter laaaannnnnggg ventetid :| Med bilen fra Tyskland uden plader
i indkørslen.

SÃ¥ oprandt dagen (den 14. maj) hvor MXeren skulle til syn, og toldsyn !!
Med rumlen i maven kørte jeg tidligt om morgenen ned til Applus.
Jeg blev kaldt ind med det samme efter 15 min var bilen synet uden anmærkninger :D Efter yderligere 10 min var den toldsynet !! Ialt en ½times arbejde pris 870.- :? Nå, men igår den 15. skulle jeg så have den afgift betalt så jeg kunne få plader til bilen. Op til Skat, hen til skranken, efter lidt pusleri 45.000 tak :cry:
Så går du bare til kassen derhenne og betaler, der ligger lommeletter ved dankortterminalen (hehe kunne jeg se hun tænkte) Efter at kvitteringen var kommet ud, skulle jeg hen til et andet bord og ha pladerne udleveret
det blir 1180.- kroner tak......Øhhhhh jeg har jo lige betalt, men næ næ
pladerne kommer skam oveni :(
Efter den omgang, var det hjem og skrue pladerne på :wink:
Så nu er den dansk indregistreret juhuuuuu, og befolkningen i byen kunne hele dagen høre en svag brummen i det fjerne........Og se et rødt lyn i ny og næ. Efter en lang dejlig tur ud langs fjorden med med de dejlige forårsgrønne blade på træerne jammen så forstår man pludselig at man lever. Sådan skal det jo være. Kom til at tænke på dem med motorcykel (de fabler jo altid om friheden i at køre) Ja godav, først kæmpe støvler, en enorm jakke, så læderbukser, og slutteligt en styrthjelm, klask ned med visiret og så afsted hmmmmm. I MXeren smider man sig jo bare ned i shorts og korte ærmer, med solen i håret og man kan endda høre fuglene synge over hovedet SÅDAN.
Hvordan har jeg kunne leve i 42 uden den bil. Og hvordan kan folk dog nænne at sælge den.............................................................Tak til forum, tak til Mazda, en ægte MX fan er født og døbt.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Tore » fre 16. maj 2008 06:18

Hallelujah! :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf JP-photo.dk » fre 16. maj 2008 06:40

Tillykke med den! :-)

Det er kun lidt over en uge siden at jeg var samme tur igennem, så jeg husker det endnu ;-)
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf hasse » fre 16. maj 2008 06:49

GÃ¥r aftes, da jeg rodede med dytten, stod der pludselig (endne en gang) en og kiggede. Vi kom i snak. Han havde lige p.gr.a. skilsmisse solgt sin Jauar E 62'er. Han spurgte, hvad jeg ellers havde haft, og jeg fortalte, at jeg i mine unge dage bl.a. havde haft en Triumph.
Så sagde han \" Typisk. Dem der i deres unge dage har haft engelske sportsvogne, køber en MX5'er. Det var også hans favoritvogn.
Og han havde haft mange sports... Så den næste han skulle ha' (sidste?) er er MX5.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » fre 16. maj 2008 08:49

Tillykke med pladerne :D

Der ER en fornøjelse at køre topløs, har selv været biker, men det er bøvlet og varmt med alt klunset - tilgengæld går det stærkt 8)

Nu kører jeg offroad, det er den ultimative frihed at kunne køre alle steder hvor vandet er under 1 meter dybt :P - men Mx'eren med taget nede og en kølig pilsner er jo ren balsam for sjælen! 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Re: Først blev jeg født, igår blev jeg døbt !

Indlægaf PGS » fre 16. maj 2008 09:39

Lennart skrev:Ja efter laaaannnnnggg ventetid :| Med bilen fra Tyskland uden plader
i indkørslen.

SÃ¥ oprandt dagen (den 14. maj) hvor MXeren skulle til syn, og toldsyn !!
Med rumlen i maven kørte jeg tidligt om morgenen ned til Applus.
Jeg blev kaldt ind med det samme efter 15 min var bilen synet uden anmærkninger :D Efter yderligere 10 min var den toldsynet !! Ialt en ½times arbejde pris 870.- :? Nå, men igår den 15. skulle jeg så have den afgift betalt så jeg kunne få plader til bilen. Op til Skat, hen til skranken, efter lidt pusleri 45.000 tak :cry:
Så går du bare til kassen derhenne og betaler, der ligger lommeletter ved dankortterminalen (hehe kunne jeg se hun tænkte) Efter at kvitteringen var kommet ud, skulle jeg hen til et andet bord og ha pladerne udleveret
det blir 1180.- kroner tak......Øhhhhh jeg har jo lige betalt, men næ næ
pladerne kommer skam oveni :(
Efter den omgang, var det hjem og skrue pladerne på :wink:
Så nu er den dansk indregistreret juhuuuuu, og befolkningen i byen kunne hele dagen høre en svag brummen i det fjerne........Og se et rødt lyn i ny og næ. Efter en lang dejlig tur ud langs fjorden med med de dejlige forårsgrønne blade på træerne jammen så forstår man pludselig at man lever. Sådan skal det jo være. Kom til at tænke på dem med motorcykel (de fabler jo altid om friheden i at køre) Ja godav, først kæmpe støvler, en enorm jakke, så læderbukser, og slutteligt en styrthjelm, klask ned med visiret og så afsted hmmmmm. I MXeren smider man sig jo bare ned i shorts og korte ærmer, med solen i håret og man kan endda høre fuglene synge over hovedet SÅDAN.
Hvordan har jeg kunne leve i 42 uden den bil. Og hvordan kan folk dog nænne at sælge den.............................................................Tak til forum, tak til Mazda, en ægte MX fan er født og døbt.

Herlig beskrivning Lennart :wink:
Tillykke med pladerne.

Jeg havde präcis samme fölelse efter min förste rigtige köretur i MX'eren med taget nede. Begrebet köregläde kan ikke beskrives bedre.

Har lavet en lille cruising video af mig og min MX'er:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=34252694
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Re: Først blev jeg født, igår blev jeg døbt !

Indlægaf MrT » fre 16. maj 2008 11:03

Lennart skrev:Kom til at tænke på dem med motorcykel (de fabler jo altid om friheden i at køre) Ja godav, først kæmpe støvler, en enorm jakke, så læderbukser, og slutteligt en styrthjelm, klask ned med visiret og så afsted hmmmmm.

Det er jo noget helt andet :D Jeg har godt nok slet ikke været på min motorcykel den sidste uges tid fordi MX'eren har taget al min tid, men når først man er kommet op på cyklen er man alligevel glad for man gjorde det. Accelerationen alene er jo en kæææmpe forskel fra at køre bil :)

Der går nok alligevel en 3 uger før jeg kommer ud på min cykel igen, fik den klodset op på stativet for 4 uger siden så dækkene ikke stod og blev firkantet, gider ikke til at hive den ned igen sålænge MX'eren står med taget nede foran den ;)

Stort tillykke med pladerne og afgiften - det må være rart ikke længere at være begrænset til at køre i indkørslen :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » fre 16. maj 2008 18:54

Hasse

Jeg har f.... osse haft en Triumpf, en spitfire fra 1968. Så den tese kan da være rigtig nok. :wink:

PGS, fed video, mere af den slags. Sjovt at høre motoren, lyden er præcis som i min.
Jeg mangler bare at montere det metalstykke (er indkøbt) mellem katastrofeblink og lygtehejs. Så kunne videoen ligesåvel være taget af mig. :wink:

Mr T, du kan ligeså godt sælge den motorcykel, og så investere i de der smarte lowprofile forlygter, du jo reelt går og ønsker dig IKK :wink:
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » fre 16. maj 2008 21:43

Sælger dælme ikke min MC da :D Jeg regner med at tage begge to med til told & skat når jeg flytter retur til DK og få noget mængde rabat på afgifterne :D

Jeg vil dog gi' dig ret i at det er rigtig lækkert at cruise med toppen nede, den fik lige hele armen idag med toppen nede, små landeveje ude over markerne og med Springsteen's \"BTR\" på fuld knald :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion