Et par topløse tanker

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » lør 17. maj 2008 17:57

Og nu ser jeg, jeg skrev forkert,
Det var ikke engang selve lynlåsen, der var slidt op.
Det var løberen, dvs. den, der lukker og åbner.
Fik iøvrigt fat i en ny løber hos den lokale skomager, så nu kan den nok klare 32.000 til.

Kanske man sku' foreslå Levi Strauss at udskifte knapperne med en Mazdalynlås.

PS.:
Det ska' være en copivare eller fra parallelimportør. Ellers kommer bukserne til at koste det dobbelte.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » lør 17. maj 2008 22:06

Jeg har bemærket præcis samme ting.

Jeg benytter selv enhver lejlighed til at smide kluden ....men det er der andre der ikke gør. Jeg forstår dem ikke, til gengæld lader det til at alle MX5´ere smider kluden med en vejr udsigt på over 5 grader ......varme banditten i vores biler er jo ekstra ordinær god.

Min gamle mor har en 206 CC og hun er sgu heller ikke for god med det folde tag...og ja jeg driller hende og siger hun kunne lige så godt have køb en familie bil i stedet. Hun kan ikke engang ødelægge håret da det er relativt kort for en kvinde ...men langt for en mand :D
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf UlrikK » søn 18. maj 2008 07:35

Kan ikke siges meget bedre end Tobsters citat. Har kun haft MX5'erens top oppe i regn, og så er forårsnætter heller ikke altid lige indbydende ;-)
Hvis jeg \"kun\" havde en 206 CC eller lignende, tror jeg dog det ville være en del anderledes. Ikke sikker på jeg gad sørge for det rigtige tøj, solcreme, allergipiller osv. for en lille tur, med sådan en biltype.
UlrikK

Indlægaf hasse » søn 18. maj 2008 09:44

Ã…bne vogne er ikke kun sportsvogne el. pseudo ditto.

Uden, at blive alt for nostalgisk:
I mit barndomshjem havde vi altid Chevrolet.
Startede med en 49'er
så en 53'er
og sluttede med en 59'er Impala (den med mågevingerne) 2 dørs.

Alle cabriolet'er.

Og sådan som jeg husker det, var næsten al kørsel i åben.

Især de årlige ture til Spanien/Italien i perioden 53 til 61 står levende for mig.
Ned gennem Europa i åben vogn. Ja det var den gang.

Og så kommer jeg pludselig i tanke om, at den første vogn vi havde i familien lige efter II var en Adler...også cabriolet, som vi også have et par ture til Spanien i...omkring 50.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf AS DK » man 19. maj 2008 18:37

SÃ¥ vidt muligt skal kluden ned!!!!

Det har intet at gøre med om det er en roadster eller cabriolet.

Tidligere kørte jeg Golf Cabriolet og der var kluden da også nede i frostvejr om vinteren. Godt varmeapparat og vindblocker, så kan alt lade sig gøre.
(Det larmer dog ad H... til på motorvejen med kluden nede og 180 på uret).
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf MrT » tirs 20. maj 2008 21:16

Jeg har parkeret 5'eren i garagen her til aften, med kluden nede, så den er klar til afgang imorgen tidlig ved 6 tiden. Håber der bliver tørvejr og ikke for koldt, så skal der bare cruises med kluden nede, Bruce Springsteen i højtalerne og afsted med 100 km/t på motorvejen mod Hamburg :D

Er spændt på at se hvor længe det bliver ved at være \"sjovt\", eller om kluden må op på vejen derned...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf altid6 » ons 21. maj 2008 07:42

MrT skrev:Jeg har parkeret 5'eren i garagen her til aften, med kluden nede, så den er klar til afgang imorgen tidlig ved 6 tiden. Håber der bliver tørvejr og ikke for koldt, så skal der bare cruises med kluden nede, Bruce Springsteen i højtalerne og afsted med 100 km/t på motorvejen mod Hamburg :D

Er spændt på at se hvor længe det bliver ved at være "sjovt", eller om kluden må op på vejen derned...

100 km/t på vej mod Hamburg..................Ahhhhhh tryk lidt på den og kom op på 160 med toppen nede (det er lovligt), så bliver det sjovt :wink: . Har været oppe på 180 med toppen nede, der er en lille smule vindstøj ved den hastighed :twisted: .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf MrT » ons 21. maj 2008 10:02

Jeg holdte mig faktisk på lige over 110 km/t (ifg. speedometeret) ned til grænsen, og så fik den op mellem 120-140 resten af vejen. Toppen var nede HELE turen, samtlige 300 km :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Foregående

Tilbage til Diskussion