Tak for svarene... men tænker også på om den bliver alt for
hård at køre i.
(bor på Amager og tror ikke at de har lagt ny asfalt herude siden krigen)
Min er sænket og jeg har monteret BBS fælge med 205/40/17 og har aldrig haft problemer med højden på bilen eller at mine dæk skraber på.
Men lidt hård er den blevet og meget kontant på rattet - hvilket jeg forresten nyder til min store fornøjelse når vejen drejer
17\" er ikke noget problem. Får nogle år siden kørte jeg på 18\" med 215/35-18 og det var heller ikke noget problem... så det er bare på med nogle store sutter.!!
jeg skal også til at købe nye 17\" fælge efter mine andre blev stjålet. Jeg overvejer 215/35, men jeg er ikke helt sikker på at de kan monteres på NA, jeg har endnu ikke sat mit 35mm sækningssæt på, men det vil vel have en betydning, ikk?
Jeg har lige købt nogen BBS RX i 17\" med helt nye yokohama prada i str 215/40-17 så jeg er lidt spændt på om det kommer til at skrabe på. Min er sænket 40 mm!! De bliver monteret på fredag. Så regner jeg med at smide et par billeder af den her i forumet
Fordelen...ja, nu kan jeg beskrive hvordan det føles og køre med 17\" og så skifte tilbage til 15\".
Fordelen jeg i tørt vejr opnår er en helt klar bedre respons, når vejen drejer, bilen føles væsentlig mere sporsikker og kontant samt hastigheden i sving kan være væsentligt højere. Man føler som om bilen er punkteret eller dækkene har for lavt dæktryk når man skifter tilbage...men fordelen ved original størrelsen er at den ikke fanger de hvide striber på vejen og i regnvejr, står den lidt bedre fast.
Men 16 og 17\" er jo emere normen end unormalt på alle blot lidt sportslige biler. Hvor 14\" ser man faktisk ikke mere på nye biler, idet 15\" er standard på biler som Opel Astra og Toyota Corolla.
Senest rettet af Claus tors 20. jan 2005 15:58, rettet i alt 1 gang.
Jo højere dækprofil jo blødere og mere komfortabelt
Jo lavere (og bredere) dæk jo hårdere, mere direkte styring, svære at køre sidelæns (i tørt vejr..) MERE GO-KART!
Hvis 5'eren kun bruges til cruising er store fælge kun til glæde for øjet, men hvis du kan li' at køre friskt i kurverne går det hurtigere på store hjul. Der er større rullemodstand jo bredere dækket bliver hvilket betyder lavere topfart og dårligere brændstoføkonomi - men det ser godt ud!
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..