Undervognsbehandling FØR eller EFTER syn?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Undervognsbehandling FØR eller EFTER syn?

Indlægaf MrT » fre 30. maj 2008 13:06

Jeg tror ikke min 5'er nogensinde er blevet grisset til i rustbeskyttelse, så det skal den jo gerne have en omgang. Men jeg skal så også have den synet indenfor det næste halve år, senest til november/december. Regner med at køre den til syn mens der stadig er godt vejr, så det kan foregå med toppen nede og det hele :D (skal køre den til flensburg).

Skal dog lige have genmonteret standard forlygterne og baglygterne, da de vist ikke er så glade for den slags til tysk syn.

Spørgsmålet er, bør jeg få den undervognsbehandlet FØR eller EFTER syn? Jeg vil jo ikke risikere at synsmanden dumper den fordi han ikke kan komme ordentligt til pga rustbeskyttelsen eller at han måske ligefrem fjerner noget for at kunne komme til.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » fre 30. maj 2008 16:36

Har hørt at nogle synsmænd ikke er helt tilfreds når de skal stå og rode i sådan en nybehandlet undervogn, så jeg havde nok ventet hvis du alligevel regner med at køre den til syn i nærmeste fremtid..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » fre 30. maj 2008 17:18

Jah så må jeg dælme nok hellere vente. Kan ikke et kvæk tysk alligevel, så skal have synet en hel bil uden at sige et ord, er det nok en god idé ikke at blive uvenner med ham over noget rustbeskyttelse :D

(selvom det gik smertefrit at få synet motorycklen her i januar, selv med specielt bagdæk og farvet kåbeglas gik den igennem uden krav om at se TUV godkendelser, som jeg dog havde med)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf And » søn 1. jun 2008 08:00

Du skriver den skal synes indenfor det næste halve år, altså potentielt om laaang tid. Jeg har synet bil et par gange hvor især den ene gang var den helt nyklistret i Pava. Der faldt ingen bemærkninger vedrørende det, andet end at bilen virkede særdeles velholdt og at det var fint at jeg passede på den (mens han pegede på den klistrede bund).

Jeg ville behandle den nu, så er der ro i sjælen og du skal ikke tænke på det mere.

Husk at få den behandlet ved en som kender biltypen og dens svagheder, det er langt mere vigtigt end om det er Pava, Tektrol, Dinitrol eller spildolie fra traktoren...

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lennart » søn 1. jun 2008 09:47

Så vidt jeg ved har en MXer jo ingen svagheder, det må være en anden bil du tænker på..... :lol:
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » søn 1. jun 2008 12:22

Hmm, I see. Så man skal ringe rundt til rustbeskyttere i området og høre om de har erfaring/kendskab med MX-5 NA, og håbe på at de siger sandheden, før man kører ind og får det gjort hos dem?

I så fald må jeg nok hellere vente hvertfald til efter bagtøjet evt. er skiftet, så au2fast ikke skal stå i det grisseri og skifte bagtøj.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion