Sun visor blanking plates

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf JP-photo.dk » fre 30. maj 2008 16:31

Det lykkedes nogenlunde. Jeg mangler dog lige at bore huller til skruerne - pokkers at have lånt boremaskinen ud.

Men Lennart og MrT, hvis i vil have en stump plade til selv at lave sådan to dækstykker i, så stik mig 15 kr. til portoen, så sender jeg et.
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf MrT » fre 30. maj 2008 17:19

JP,
Hvor nemt er det at arbejde i, altså hvordan laver du formen? Jeg kan ikke forestille mig at det foregår med en stiksav? :)

Er da selvfølgelig interesseret, for at give over 100 kr for et par stykker plastic ved moss er jeg ikke så vild med.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » søn 1. jun 2008 09:42

Pokkers jeg har lige bestilt jo. 8)
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » søn 1. jun 2008 12:21

Lennart skrev:Pokkers jeg har lige bestilt jo. 8)

Der var jo ingen der sagde du behøvede at have ild i røven :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » søn 1. jun 2008 14:54

MrT skrev:JP,
Hvor nemt er det at arbejde i, altså hvordan laver du formen? Jeg kan ikke forestille mig at det foregår med en stiksav? :)

Er da selvfølgelig interesseret, for at give over 100 kr for et par stykker plastic ved moss er jeg ikke så vild med.

Det er lettere end let. Jeg har lavet en skabelon i et stykke pap. Først ved at skære det til så det bare være større end beslaget, og så lavet et lille hul i midten, så det kunne trykkes ned over beslaget. Så tegnede jeg blot formen op, og savede den med en lille dekupør-sav (løv-sav).

Det første forsøg blev ikke helt heldigt, men i går gjorde jeg et nyt forsøg, hvor jeg tilpasser formen med en bænksliber (det var lige hvad jeg havde). Og det er blevet meget meget bedre. Faktisk så godt, at jeg er tilfreds.
JP-photo.dk

Indlægaf MrT » søn 1. jun 2008 15:01

Må ud og finde en løvsav et sted så. En bænksliber har jeg desværre ikke adgang til :(
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » søn 1. jun 2008 15:28

Et lille stykke sandpapir og lidt tilmodighed kan vel ordne sådan et lille stykke plastic :D
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf JP-photo.dk » søn 1. jun 2008 17:58

Lennart skrev:Et lille stykke sandpapir og lidt tilmodighed kan vel ordne sådan et lille stykke plastic :D

Med sandpapir skal man vist udstyres med enorme mængder af tålmodigheden :-D

Men både løvsav og bænksliber kan anskaffes i Biltema til billige penge. Ellers kan en Dremmel sikkert bruges. Sådan en havde jeg bare ikke.
JP-photo.dk

Indlægaf BB » søn 1. jun 2008 18:46

JP-photo.dk skrev:Og det er blevet meget meget bedre. Faktisk så godt, at jeg er tilfreds.

Plus du har sparet både kroner og miljøet (for transporten). God gået.

Nu spekulerer jeg så på, om mon jeg er den eneste der gerne vil se din DTM vinge til Mazda'en :wink:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf JP-photo.dk » tirs 3. jun 2008 17:27

Heh - DTM vingen var ikke planlagt til mx-5'eren ;-) Den skal holdes lidt mere klassisk, så farven passer.

I dag fik jeg lige brugt 5 minutter på at lave den sidste finish på den første plade, og det ser lovende ud. Men nu var der jo også mørkt i garagen :-D

Det bliver spændende at se i morgen når det bliver lyst, og så får jeg også lige taget et billede.
JP-photo.dk

Indlægaf MrT » tirs 3. jun 2008 19:12

Nu har jeg bestilt fra Moss, inkl. de plader der - synes ikke lige jeg vil til at stå og makke med selv at lave det når jeg kun har en 10-11 dage sammen med MX-5'eren, hvis nu X antal dage går med at den holder hos au2fast også :(

Men du skal have tak for tilbudet for at sende et stykke plade for kun prisen på portoen :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » tirs 3. jun 2008 19:58

MrT skrev:Nu har jeg bestilt fra Moss, inkl. de plader der - synes ikke lige jeg vil til at stå og makke med selv at lave det når jeg kun har en 10-11 dage sammen med MX-5'eren, hvis nu X antal dage går med at den holder hos au2fast også :(

Men du skal have tak for tilbudet for at sende et stykke plade for kun prisen på portoen :)

Jeg kan afsløre at tilfredsstillelsen ved selv at have lavet dem næsten er den største del af det ;-) Jeg vil mene at jeg sammenlagt har brugt 1/2 times tid på at lave den ene - inkl. afmontering, planlægning, klipning af skabelon og det hele.

Du kan jo altid bare lade være med at montere dem fra Moss, og så lave dine egne når du nu fortryder :lol:
JP-photo.dk

Indlægaf JP-photo.dk » tirs 10. jun 2008 16:55

Alt godt kommer jo som bekendt til dem som venter ;-) Og nu fik jeg fingeren ud og lagt et par billeder op.

På det ene har jeg bare fjernet den ene solskærm for lige at illustrere effekten, og det andet er et nærbillede af pladen.

Billede

Billede
JP-photo.dk

Foregående

Tilbage til Diskussion