Nr.plade på fotos.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nr.plade på fotos.

Indlægaf Silent » man 2. jun 2008 16:33

Tillader mig lige et måske dumt spørgsmål: Vot´n ka´det vær´, at man på alle fotos af vore biler i dette forum retoucherer indreg.nummeret bort? - Et eller andet siger mig, at der må være en god grund...men hvilken? :roll:
Silent/NC 2,0 -2006
Silent

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 16:39

Der står lidt om det i det her indlæg, og så de næste par indlæg (og side 2), så vidt jeg husker:

http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtop ... =9773#9773

Men bottom line, fordi det KAN lade sig gøre at finde frem til ejeren (og bilens adresse) ud fra nummerpladen... og så er internettet jo nærmest et stort indkøbscenter for biltyve.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 17:51

Jeg syntes det er småhysterisk. Hvem gider stjæle en gammel MXer ?
Og så ud fra et billede på nettet hvor man ovenikøbet har besværet med at finde frem til ejer, addresse osv.

Næhh det er VW,Audi, BMW. Mercedes biler der stjæles.
Havde jeg en Audi TT cabrio skulle nummerpladen ikke frem.

Kig en tur på DBA denne eksempelvis :

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=54913261

Den ville jeg da hellere have end min gamle spand. Jeg tror ikke vores biler er specielt tyvetækkelige.
Sindrige forbrydere kunne måske lave lidt svindel med nummerpladen, men herregud så bør man ikke gå udenfor en dør, og da slet ikke køre rundt i al offentlighed med bilen.
Det er bestemt op til hver enkelt at afgøre. Og mig generer det ikke hvis folk slører deres plader eller ej. :D
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 18:59

Jeg er helt enig Lennart.
Os fattigrøve med NA'ere har næppe noget at frygte, medmindre den alligevel lige holder i vejen for en tyveknægt midt om natten og han tænker \"oh well, en kniv i kluden og jeg er kørende\".

Det bliver nok mere og mere farligt jo længere op i alfabettet vi kommer, NB'erne har lidt mere at frygte og NC'erne burde faktisk slet ikke lukke deres bil ud ... eller noget :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf And » man 2. jun 2008 19:28

Jeg synes egentligt lidt det er er unødvendigt at retouchere dem væk. Jeg ved ikke selv hvordan jeg skulle skaffe oplysninger og en bils ejer. Men HVIS jeg ville stjæle en bil, så er det jo bare køre en tur i boligkvartererne rundt om i landet og så skal man nok finde den bil man ønsker sig...

Klart var det en mere eksotisk bil, ja så ville jeg nok \"beskytte\" mig, men ikke for en gammel Mazda MX.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 20:16

Generelt synes jeg dog man bør fjerne nummerpladen på biler man ikke har fået tilladelse til at smide online, eftersom ejeren jo så ikke har haft mulighed for at sige \"nej tak\".
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Softtop » man 2. jun 2008 20:22

En nylig offentliggjort undersøgelse viser at MX5 ejere er blandt
de bilister der får allerflest tilbud omkring sidespring.
Det er vel grund nok?

Spøg til side, visse af billederne er taget i situationer, som
nogle forsikringsselskaber ikke påskønner (læs:track-day's)
For at undgå evt. bøvl ved skader sket andetsteds, så kan jeg
nemt forstå hvis deltagere til banekørsel ønsker denne \"anonymitet\"
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf AS DK » man 2. jun 2008 21:25

Vil man have endnu flere detaljer om nummerplader, adresser, stelnumre m.m. så låner man da bare en medlemsliste fra MX-5 Club Danmark, som de fleste af os er medlem af....
Listen findes både på hjemmesiden (godt nok kun for registrerede medlemmer) men udsendes også på papir.

Desuden kan bilen jo hugges mange andre steder end derhjemme i garagen.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Webmaster » man 2. jun 2008 21:41

Det er mit valg at fjerne nummerpladerne.

Jeg gør det ud fra primært den overvejelse at jeg drøner rundt med mit store kamera som en anden paparazzi. Ikke alle ønsker nødvendigvis at delagtiggøre andre i deres bil og færden. For at undgå alle former for direkte link til bilens ejer, fjerner jeg nummerpladen. Dette som princip for at undgå at nogle få føler sig irriteret over alle billederne på siden.

Så kald det en kombination af hensyn og forbyggende \"no bøvl...\"
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Tilbage til Diskussion