Fælge fra T-Hansen?

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Fælge fra T-Hansen?

Indlægaf And » man 2. jun 2008 19:49

Ja nu stikker jeg måske hånden ned i en hvepserede, bedømt efter diskussioner om dette firma på andre forummer. Jeg har ved mange lejligheder været alt andet end imponeret af kvaliteten af varerne fra ovennævnte reservedelsleverandør. Jeg har dog fået øjnene op for at de også sælger mere og mere af mærkevarer, som jo absolut intet fejler.

Nu er det så bare at jeg har forelsket mig lidt i en af deres Alu-fælge, men hvordan er kvaliteten af disse - mærket, Lenso, kender jeg ikke, men har fundet ud af at de produceres i Thailand. Har nogle af jer et indtryk af hvad det er for noget de leverer af fælge, jeg er klar over at pris og kvalitet følges ad, men det er heller ikke den billigste af deres fælg jeg har fundet - 799 kr/fælg i 15\". Der skal skrues 195/50-15 dæk på og det bliver IKKE Roadstone!

Hvad siger i, jeg er selv lidt nervøs ved at købe dem?

Der er dog også andre fælge inde i billedet, men disse synes jeg er ganske fede!

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lurendrejer » man 2. jun 2008 19:56

Jeg har ikke engang læst hele din tråd men emnet siger en del. Køb fælge som du lyster men husk at få målt hvor skæve dine fælge er efter køb. De må i Thansen sætte op til 400 gram på en enkelt fælg hvor andre kalder dem defekte ved 30-40 gram.

Dette forklarer også hvordan Thansen sælger billigere mærkevarer, det er dem ingen andre vil have. Men du får noget som ser pænt og dyrt ud, hvis du er typen der går op i det :?:
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf And » man 2. jun 2008 20:01

Lurendrejer skrev:Jeg har ikke engang læst hele din tråd men emnet siger en del. Køb fælge som du lyster men husk at få målt hvor skæve dine fælge er efter køb. De må i Thansen sætte op til 400 gram på en enkelt fælg hvor andre kalder dem defekte ved 30-40 gram.

Dette forklarer også hvordan Thansen sælger billigere mærkevarer, det er dem ingen andre vil have. Men du får noget som ser pænt og dyrt ud, hvis du er typen der går op i det :?:

Det er lige netop sådant en omgang vægtklodser der får mig til at løbe skrigende væk... men er det fakta at de må sætte så meget på, eller er det det noget du har hørt (ikke negativt ment!). De sælger jo også Momo fælge, og de er absolut ikke af dårlig kvalitet.

Det skal være i orden - men der er jo intet i vejen hvis man faktisk kunne gøre en god handel oveni vel? :)

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf Lurendrejer » man 2. jun 2008 20:16

Det handler jo bare om at kigge sig for. Jeg har set fælge med denne vægt påsat (i daglig tale kaldes de halvkilos fælgene). Det skal dog sige at jeg har kun har set ET så grimt eksempel. :D

Men det har fået mig til at holde mig væk - men det er nok lissom medion/Aldi, nogle gør en god handel, andre har kun hovedpiner. (Knald eller fald)

:!:

//EDIT//
Når jeg tænker mig om var det jo ikke Thansen der afbalancerede hendes fælge, så man kan jo kigge ligeså meget man har lyst til. De anså dem ihvertfald ikke få skæve og ville derfor ikke bytte dem.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 20:43

And; Lad os andre se hvilke fælge det er du vil have. :o
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf And » man 2. jun 2008 20:49

Lennart skrev:And; Lad os andre se hvilke fælge det er du vil have. :o

Denne her fælg: http://www.thansen.dk/products.asp?c=18 ... 1958655352
Har stået med den i "hånden", ja fælgen altså(!), i butikken i Middelfart. Synes umiddelbart den ser rigtigt fed ud i butikken - har et lækkert "mat" look og det røde center kan fjernes. Jeg ser den dog lidt an, er endnu ikke ligefrem sikker på at det lige er den eneste ene, men den er med i overvejelserne. Kan ikke finde ud af om den er flot eller for meget - den har jo den "japanske" stil.

Pt. samler jeg inspiration på andre MX'ere og husker når jeg ser en flot fælg.

Mvh.

Brugeravatar
And

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 21:00

WOW flot fælg, minder meget om mine egne fælge, og et par andres
Kuksi bla.

http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1569

Her mine, de hedder descent og koster lige omkring 1000 stk, og er 100% ok.
Lennart

Indlægaf And » man 2. jun 2008 21:06

Lennart skrev:WOW flot fælg, minder meget om mine egne fælge, og et par andres
Kuksi bla.

http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1569

Her mine, de hedder descent og koster lige omkring 1000 stk, og er 100% ok.

Den er dælme også flot og koster i øvrigt ikke mere end den jeg linkede til.

Din fælg hedder i øvrigt "Dezent V"

Brugeravatar
And

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 21:09

Dezent V ja det er også rigtigt.
Jo den koster lidt mere hvis dækkene er 215/40 :wink:
Lennart

Indlægaf JK » man 2. jun 2008 21:12

Ja den diskussion er der nok mange som har haft, hvis ikke med naboen så med sig selv, for ja - der er mange fede fælge til en billig pris :D
Jeg har selv diskuteret det med en som arbejder med de maskiner som støber fælgene - han fortæller at flere af de modeller som sælges hos t.hansen laves i de maskiner. Det \"sjove\" er at Audi, VW og Mercedes bruger de samme maskiner :?
Et godt råd er og se og der er for mange gram på og så skal man nok være forberedt på at den overfladebehandling som fælgen har fået, er af en mindre god kvalitet og så tror jeg at de dæk (de billige af dem) er noget man skal holde sig langt væk fra! De er for tunge og af en dårlig kvalitet. Husk på at hvis de lavet er billigt dæk i Korea så er det oftest til deres eget markede, det medvirker at du køber et dæk som er lavet til at køre på meget varme veje!
Selv køre jeg på originale MX5 fælge, da de er lette og bygget til undervognen.
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 21:15

Flot fælg, And.

Tror endda det røde i midten vil se godt ud til en rød MX'er - jeg kan godt li' det røde i midten af mine fælge, men ville ønske at det \"røde område\" i midten var en anelse mindre.

Lad os endelig høre om kvaliteten hvis du vælger sådan en LENSO fælg :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » tirs 3. jun 2008 07:13

Jeg kører på sådan et sæt Dezent V på 206'eren. Og ville aldrig turde købe fælge hos T.Hansen.

Jeg talte med to dækbikse da jeg købte Dezent, og begge advarede mod at købe fælge hos T.Hansen. Nu skal det jo tages med i betragtningen at de jo er konkurrenter, men alligevel.

Jeg endte med at give 7.100 kr. for fire Dezent med 205/40-17 i noget Pirelli-et-eller-andet-sport-agtigt.
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf EØK » tirs 3. jun 2008 07:35

Hej And

Jeg er nok også enig med de andre....helst ikke noget fra Thansen

Det Lurendrejer skriver har jeg også hørt, med at de sætte flere grams vægt klodser.

Har du egentlig prøvet www.bilgalleri.dk, der kommer ofte mange fede fælger til salg, godt nok brugt men måske bedre kvalitet.
Brugeravatar
EØK

Geografisk sted: Køge

Tilbage til Styling & ICE