Nogen der har bestilt med VISA fra mx5parts idag?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nogen der har bestilt med VISA fra mx5parts idag?

Indlægaf MrT » tirs 3. jun 2008 20:41

Har udskudt min mx5parts bestilling indtil nu, i håb om at de fik luggage rack på lager, men det ser det ikke ud til, så den må vente til næste gang. Men nu vil den satme ikke acceptere mit visakort når jeg skal betale:

\"Sorry, we only accept payment by the following cards: Visa, Mastercard, Switch/Maestro, Delta and Solo.\"

Har prøvet begge visakort, samme fejl. Prøvede også firmaets mastercard for at se om den ville lade mig komme igennem til ordrebekræftelsen, og det virkede fint - men jeg må nok hellere lade være at ulejlige vores økonomimand med endnu et privatkøb på mastercard'et :D

Er alt for utålmodig til at vente 1-2 dage på at firmaet svare tilbage og MÅSKE kan fixe visa problemet, skal jo gerne have pakken leveret til på onsdag :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 3. jun 2008 21:06

Jeg havde samme problem sidst jeg ville bestille.

We do not accept cards starting with 4571 !!!!
Pudsigt idet mit VISA kort netop startede med de numre. :|

Man hva, så gik den ordre til I. L Motorsport i Tyskland, de er endda en dag hurtigere med leveringen. :D
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » tirs 3. jun 2008 21:07

Begge mine visa'er starter netop med 4571, men jeg har jo brugt samme kort til mine 3 andre bestillinger, så det er da lidt mærkeligt. Min sidste bestilling var 7. maj.

Men kan da lige se om IL har de dele jeg skal have.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » tirs 3. jun 2008 21:21

Øv, IL har ikke et par af de dimser jeg skal bruge fra mx5parts :( Så må vente på at mx5parts får taget sig sammen til at svare....
Senest rettet af MrT tirs 3. jun 2008 21:24, rettet i alt 1 gang.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf PGS » tirs 3. jun 2008 21:23

Er det ikke bare at kontakte dem enten via mail eller telefon.
Det kan väre at det er et teknisk problem.

Jeg har betalt alt jeg har köbt hos dem med mit Visa og aldrig haft problemer.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf MrT » tirs 3. jun 2008 21:25

Starter dit VISA også med 4571, og har du bestilt derfra efter 7. maj (min sidste bestilling) ?

Har sendt dem en mail, bare træls hvis det nu ikke kan fikses snart, så er der jo weekend og så går der endnu længere tid. Ting skal bare virke!! :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tante Sofie » tirs 3. jun 2008 21:43

Lennart skrev:We do not accept cards starting with 4571 !!!!
Pudsigt idet mit VISA kort netop startede med de numre.

Mener at landekoden for Danmark er 4571 - ligesom med telefonnumre, hvor Danmark pudsigt nok også er 45 :wink:
Brugeravatar
Tante Sofie

Geografisk sted: A'mar

Indlægaf MrT » tirs 3. jun 2008 21:54

Det skal nok passe Sofie :)

Men nu har jeg lige prøvet med et VISA der også tilhører firmaet, men som er udstedt i England, det starter med 4809 - og det virkede sørme.... så det er da underligt, hvorfor danskere pludselig ikke må betale mere, men godt kan få leveret varerer stadigvæk (får ingen fejl når man vælger en dansk leveringsadresse), hvis altså det er det som er tilfældet.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » ons 4. jun 2008 10:22

Jeg bestilte med mit Visa-kort i sidste uge (fredag), som starter med 4571. Helt uden problemer. Og varerne dukkede op i går.
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf MrT » ons 4. jun 2008 10:52

Har fået følgende mail fra dem:

We apologise for any inconvenience this may have caused you, last night we implemented the banks new credit card security system and this morning there has been a minor change which should now allow your card to be accepted. The new system uses the new online chip and pin verification so please be aware that there will be some other differences to our previous payment facility.

Jeg prøvede igen, virkede stadig ikke, så det skrev jeg tilbage. Så skrev han tilbage at nu burde det være fikset men at de ikke havde mulighed for at teste, det virkede stadig ikke. Så har snakket i telefonen med deres IT gut som fik mit kortnummer og han vil nu kontakte banken og muligvis danske bank også hvis nødvendigt, og vende tilbage til mig senere \"denne morgen\".

The wheels are in motion :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf EØK » ons 4. jun 2008 11:48

Øh..........mystisk

Jeg bestilte en ny styrtbøjle og nogle andre ting (mine fødselsdagsgaver) i mandags også med et VISA kort !

Som leverings adresse skrev jeg mine forældres adresse, og idag er pakken allerede modtaget.......WOW super hurtig levering ! :P

Så der var åbenbart ikke noget galt i mandags med deres system eller mit kort !
Brugeravatar
EØK

Geografisk sted: Køge

Indlægaf MrT » ons 4. jun 2008 13:23

PROBLEM LØST !!

Det kunne godt tyde på de havde nogle issues 4571 visakort, men nu ringede de til mig og jeg prøvede så igen mens han var i telefonen, og det virkede fint.

Nu får man den der \"verified by visa\"-ting frem, så man skal logge ind i sin netbank for at bekræfte at det er ens eget visakort. Man skal nok lige være opmærksom på at hvis man bruger en browser med pop-up blocker, at det nok godt kan gøre det lidt træls med verified by visa. Som regel virker verified by visa fint nok for mig, men lige med mx5parts drillede min Firefox. Tog den dog med Safari og så gik ordren igennem.

Værsgo at shoppe igen :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf AS DK » ons 4. jun 2008 16:46

Lennart skrev:
Man hva, så gik den ordre til I. L Motorsport i Tyskland, de er endda en dag hurtigere med leveringen. :D

Jeg har for nyligt købt en hardtop-holder hos I.L Motorsport.
Først fandt jeg den på mx5parts til 99 GBP, men hos IL kostede nøjagtig samme vare kun 99 Euro, altså 250 DKK billigere. 2 dage senere havde jeg pakken fra IL Motorsport. Betalt med VISA.

Og gæt hvad der stod på papkassen : Produced for mx5parts.uk

Hvordan hænger IL Motorsport og mx5parts sammen? Er det i bund og grund samme firma?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf MrT » ons 4. jun 2008 17:52

Jeg har en stærk teori om at det er IL der producerer, og sælger selv, og så det mx5parts der importerer dem til england og sælger til englændere, og andre steder i verden også.

Nogle få ting er nok produceret i samarbejde med hinanden.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » ons 4. jun 2008 18:47

Jeg tror at det er et samarbejde. På mange af deres æsker står der både I.L. Motorsport og MX-5 Parts. F.eks. det gitter jeg monterede i dag.
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Diskussion