Alarm virker ikke!

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Alarm virker ikke!

Indlægaf Philipdam » tors 12. jun 2008 20:05

Min kære gamle NA'er fra 90, har den forige ejer installeret en UNGO 6200 alarm, den har virket perfekt ind til for noget tid siden (jeg har først nu taget mig sammen til at få set på det) .

Den begynte først at aktivere sig selv mens jeg kørte (mest på ujævne veje, da den også aktiveres ved bevægelse).

Jeg har kigget på forskellige sikringer forskellige steder, men ingen fejler noget! Hvad dælen skal jeg gøre? Det er jo rart at have på, når den skal parkeres uden tag!
Philipdam

Indlægaf Kuksi » tors 12. jun 2008 20:53

Selve bevægelsesføleren er det ikke. For alarmen skal kunne håndtere at denne føler giver signal hele tiden når bilen er i bevægelse. Der er noget der \"armere\" alarmen.
Må indrømme at jeg ikke lige kender din alarm. Men hvis den er monteret som \"Tyskeren\" havde monteret min, så er der gode muligheder for div kortslutninger og afbrydelser. Jeg skulle sku' have taget et billede af alle de kronmuffer, samlinger og meter overflødig ledning jeg fjernede fra min. Der var en ½ spandfuld da jeg var færdig, og jeg undrede mig over at det nogensinde havde virket.
Så mit råd vil være: Følg alle ledningerne rundt til de forskellige dele, for at sikre dig at forbindelserne er ok.

Måske er der en indgang for \"overfalds alarm\", så et signal her starter sirenen omg.?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Philipdam » søn 15. jun 2008 10:17

Tror sku den er dansk monteret :/ Men ved det virkelig ikke..

Jeg må se hvad jeg kan gøre, jeg er sku bare ingen ekspert på det område :/

mvh
Philipdam

Tilbage til Problemer og løsninger