dæk

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

dæk

Indlægaf Martin » man 16. jun 2008 10:02

Hej, jeg har nu for snart et stykke tid siden købt nye dæk til bilen. Jeg købte Dunlops SP Sport Fast Response i størrelsen 185/60-14 (på de originale alu fælge).

Dækkene er markant anderledes at køre med end mine \"gamle\" Micheling Exhlato (i samme størrelse). Dækkene virker meget lettere (giver ikke lige så store \"dunk\" ved kørsel over huller mv.). Samtidig er vejgræbet markant bedre i vådt føre. Dækkene er kendetegnet ved lav støj og er noget mere komfortable end de gamle dæk. Dette er dog uden at de virker mindre sporty end de gamle. Dvs. man kan TYDELIGT mærke vejen under dem! -Jeg har vel kørt ca 6.000km med dem, hvoraf de 4.000 var en lille tur til Italien. Hvis man skal nævne noget negativt omkring dem, er det måske deres udseende.... de er ikke helt så flotte at se på i mønsteret som Michelin dækkene... selvom det jo natuligvis må regnes for en detalje -og en smags sag!

-Kan iøvrigt nævne at MX-5'eren er en fantastisk bil at køre så lang en tur i -også selvom den ikke just er bygget til motorvejskørsel... man nyder straks dens gode evner ved vognbaneskift (i sammenligning med en mere almindelig familiebil). og man sidder også godt ved lange stræk.. alt i alt en meget større fornøjlese end da jeg kørte på skiferie i en citroen C5 for 4 måender siden!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Tilbage til Diskussion