Ny registreringsattest/ konstruktive ændringer

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Ny registreringsattest/ konstruktive ændringer

Indlægaf Tore » søn 29. jun 2008 13:39

Efter endelig at have fået min nye undervogn igennem syn i sidste uge har jeg nu fået en ny registreringsattest.
Jeg undrer mig bare over at der i feltet \"supplerende oplysninger\" bare står: Konstruktive ændringer. Hvad skal det sige? Står det anført et sted i motorkontorets/skats system hvori ændringen består? En kompressor anses vel også for en konstruktiv ændring - eller hvad? :wink:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Claus » søn 29. jun 2008 14:31

Check din attest, du skal ind på www.daf.dk - indtast godkendelsesnr der står på din egistreringsattes - så får du alt frem om din bil.
Eller du kan ringe til skat som kan hjælpe dig...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Tore » søn 29. jun 2008 16:19

Tak for hjælpen, men ...

1: Der er ikke anført noget typegodkendelsesnummer på reg. attesten. De eneste unikke numre der er anført er dokumentnummer og registreringsnummer.

2: Jeg kan ikke gennemskue hvor jeg skal indtaste et eventuelt godkendelsnummeret på daf.dk.

:?: :?:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf Claus » søn 29. jun 2008 18:15

Kik under publikationer - godkendelses nummeret står på din reg attest.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf hasse » søn 29. jun 2008 20:21

Interessant læsning.
Mon ikke \"vi\" bør forlange, at foreviste, accepterede TÜV'er bliver påført registreringsattesten?

Om ikke andet så for at undgå bøvl ved næste periodesyn.
(Selvom der ikke er så meget bøvl med at ta' en stak papirer med til synet. Jo for HAM, der skal læse det).

Håber, at det fgl. hører hjemme her (ellers er jeg på skideren):

Er der nogen, der ved, om det med 20% effektforøgelse er EU, eller er det specielt dansk?

Har ikke brugt GIYF eller F-SIYF.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Tore » søn 29. jun 2008 21:07

Tak Claus - nu har jeg fundet formularen på daf.dk, men der er ikke noget godkendelsesnummer på attesten! Jeg kan godt finde nummeret på attesten på vores 2. bil. Der er forøvrigt flere felter på mx-5'erens attest der er blanke: type, typeanmeldelsesnummer, typegodkendelsesnummer, største akseltryk, slagvolumen, største effekt, effekt/vægt-forhold, brændstofforbrug etc.

Jeg kan ikke huske huske hvad der stod på den gamle attest, da jeg jo afleverede den hos SKAT sammen med synsgodkendelsen for at få en ny.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf Claus » søn 29. jun 2008 21:45

lyder mystisk.....men måske kan det være en kæmpe fordel for dig....check med myndighederne og på det på plads og spiller du dine kort rigtigt, ja hvem ved så hvad det kan ende med..
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Tore » tirs 1. jul 2008 01:17

Googlede mig frem til dette:

På den ny registreringsattest vil det nu fremgå, at der er foretaget \"Konstruktive ændringer\". Du vil dog ikke på registreringsattesten kunne se, hvilke ændringer, der er udført. Det står kun på bagsiden af den grønne anmeldelsesblanket, som du jo nu har afleveret. Men det betyder, at politiet og synsvirksomheden i påkommende tilfælde kan spørge SKAT, hvad der stod på anmeldelsesblanketten. For at gøre det lidt lettere for politi eller synsvirksomhed kan du tage en kopi af blanketten og lægge i handskerummet. Politi eller synsvirksomhed vil så oftest acceptere at få denne kopi at se.

Udklippet er fra en V-max artikel om tuning & syn, der kan læses i fuld længde på msn; http://www.msnmand.dk/article/22455
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Tilbage til Diskussion