hasse skrev:Piphest:
Hvis du/I har fået løst problemet og fået monteret fuel-rail'en, bør du delagtiggøre Five-speed brugerne i det.
Hej Hasse,
Jo, selvfølgelig.
Det er desværre bare sådan at vi ikke har fået løst problemet endnu.
Men vi er dog blevet lidt klogere.
Jeg skrev som sagt tilbage til Brandon og forklarede hvad problemet var, at det var tilbageløbsrøret der ikke passede, uden at der skulle nogle ekstra dele til og at hvis man satte tilbageløbsrøret på der hvor det så ud til at skulle være, så kunne fuel railen ikke være mellem motoren og indsugningsmanifolden.
Han svarede så tilbage, at NU forstod han hvad vores problem var, det var fordi der på de amerikanske 1.8 NB'er IKKE var et tilbageløbsrør lige som på de europæiske. Det der så ud til at passe til tilbageløbsrøret var blot til montering af en gummidut (en damper), som var til at holde fuel railen fra at sidde helt ind til motoren.
Hvis jeg skulle have min fuel rail monteret på en europæisk Miata, så skulle jeg købe nogle ekstra dele, som 1. indeholder en "damper", som lukker hullet i bunden af railen og 2. laver den ene ende, som ellers er til fødning, om til tilbageløb, således at fuel railen bliver lavet om fra en dual fed til en single fed -fuel rail. Delene findes iøvrigt ikke på deres hjemmeside, hvilket jo unægteligt havde været lidt lettere, så jeg kunne have læst mig til at hvis jeg havde en europæisk Miata, så skulle jeg have disse stumper med.
Vi har for at komme videre, sat den oprindelige fuel rail på igen, og så næste gang jeg skal have noget derovre, så bestiller jeg de ekstra stumper, så jeg kan få den monteret.
Jeg synes det vil være ærgeligt ikke at få den monteret, dels da den ser herre godt ud og dels da den er NOGET kraftigere end den oprindelige. Jeg skal jo være sikker på at de 4 stk. 750 cc. dysser der er sat i får noget at lave
Så lige nu er status den at bilen igen er samlet igen og her til at starte med kører med et lavere ladetryk, ca. 10 psi, og en ret fed blanding for at skåne motoren og for at køre et godt stykke på den sikre side, ind til den lige er kørt til.
Så lige pt. har den, målt med G-Tech PRO, ca. 70 hk. ekstra i forhold til de målinger jeg lavede inden den fik turbo. (jeg ved ikke hvor nøjagtig målingerne er, men det giver da en idé om ca. hvor meget der er sket ind til videre).
I uge 32 skal den så på rullefelt for at have justeret Hydra'en (styreboksen), så blandingen bliver mere optimal og så den får et større ladetryk, jeg vil tro omkring 20 - 22 psi.
Jeg synes alerede den er blevet en DEL sjovere!
Så det bliver spændene at se hvor meget den kommer til at yde når den er færdig
Nå, men delene som skal til for at deres "dual fed fuelrail" bliver lavet om til en "single fed fuel rail", så den fungerer på en europæisk Miata er:
1 x 04-44000 AEM Adjustable FPR 1.1 Fuel Pressure Regulator $179.00 5 $170.05
2 x 36-50130 Plug, 1/8NPT (to cap off boost source) $0.60 5 $1.14
2 x 04-46950 Adapter, 90* 9/16-18 to AN-6 $16.99 5 $32.28
22 x 36-40030 HOSE, FUEL, 5/16", per inch AFPR $0.50 5 $10.45
12 x 36-40030 HOSE, FUEL, 5/16", per inch AFPR $0.50 5 $5.70
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.