Er der andre der kører med KYB AGX? Hvilken setting?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Er der andre der kører med KYB AGX? Hvilken setting?

Indlægaf MrT » ons 23. jul 2008 09:45

Vi satte Eibach 35mm fjedre og KYB AGX justerbare dæmpere på min 5'er i søndags, men jeg ved ikke helt hvilket niveau der er bedst at køre med (af de 8 trin). Er der andre som har KYB AGX, hvis ja, hvilken indstilling kører I med?

Jeg vil bare gerne have at den er behagelig når man kører over alle de forbandede potholes, men samtidig skal den jo også være så meget go-cart som muligt.

Pt. kører jeg på setting 4, som ifølge performance5 skulle være 15% hårdere end standard:

Billede

Søger sådanset bare efter nogle gode råd / erfaringer, til at finde den mest optimale indstilling :)

Og er der forresten nogen der ved hvor længe de bliver ved med at være justerbare? Jeg kunne forestille mig at sådan nogle dreje-knapper der sidder nede i undervognen, med tiden bliver godt og grundigt beskidte og måske sætter sig fast.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tore » ons 23. jul 2008 10:14

Prøv at spørge Phil Dixon ( phil@performance5.com ) - Jeg ved han har forhandlet AGX'ere før i tiden. Han er altid sød til at give et råd med på vejen. :wink:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » ons 23. jul 2008 10:38

Tore skrev:Prøv at spørge Phil Dixon ( phil@performance5.com ) - Jeg ved han har forhandlet AGX'ere før i tiden. Han er altid sød til at give et råd med på vejen. :wink:

Jeg købte mine på ebay, så det er ikke sikkert Phil har lyst til at yde "support" på en handel udenom ham?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tore » ons 23. jul 2008 12:24

Jeg har ikke prøvet - men det var min opfattelse at han er entusiast, og jeg tror han vil svare hvis du skriver.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf altid6 » ons 23. jul 2008 15:40

Jeg køre med indstilling 4 til dagligt og 8 på bane. Det er ligemeget hvilken indstilling du køre med, rammer du et hul i vejen, så kan det mærkes, især hvis du har lavprofil på. Så kig efter hullerne og drej uden om. Selvom at du køre med indstilling 1, bliver det ikke til en 2CV at køre i :wink: . Men det er meget sjovt at lege med instillingerne og dæktryk, især hvis du er på bane og har lidt for meget overstyring, så kan man regulere lidt på dæmperne. Køre engang imellem med 2 forskellige settings foran og bagved, men ikke den store forskel man kan mærke. Jeg er fuldt tilfreds med mine dæmpere.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf MrT » ons 23. jul 2008 15:51

Mine stod på 4 som standard, og der har jeg bare ladet dem blive. Har prøvet 3 og 5 men synes ikke det gav noget voldsomt anderledes, så tror bare de får lov at blive på 4 :)

Men skal da prøve 8 engang, bare lige for at prøve...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion