af altid6 » fre 25. jul 2008 07:53
Før jeg skilte motoren ad, havde jeg ingen problemer med tikken fra topstykket. Det er først kommet efter at jeg har samlet motoren igen!!!!!! Indtil videre har jeg lavet 3 olieskift, siden jeg satte motoren i igen, alle med udskiftning af filter (bruger originalt oliefilter købt hos Mazda). Har prøvet 3 forskellige olier af mærke og tykkelse syntetisk, Semi syntetisk og mineralsk og alle med samme resultat, igen forskel i lyden fra ventilløfterne. Har ligeledes lavet et enginen flush på motoren og prøvet et middel fra Abcon, men intet hjalp. Da jeg i sin tid, engang i vinters tog løfterne ud, løb der masser af sort snask ud af dem. Men nu er de fine og har den reneste olie i sig. Lagde dog mærke til en ting. Da jeg tog dem ud af topstykket igår var samtlige løftere sten hårde og jeg kunne ikke trykke dem sammen med mine finger. Efter at have skilt dem fra hinanden og fyldt dem med ny olie, var det ikke noget problem at trykke dem sammen med 2 finger. Puha håber bare problemet er løst, ellers er det lidt frustrerende. Den sidste mulighed jeg lige kan komme på er den flaske Wynn´s HLA vidundermiddel som står hjemme på bordet og som ryger i motoren, hvis den stadig tikker løs.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper