af hasse » lør 26. jul 2008 10:41
Det, der kan gøre mig betænkelig, er det med skrueøsken. Det lugter lidt i retning af, at man skal bore hul, skrue ind og trække ud.
Sættet er udtænkt til mindre reparationer.
For et par år siden forøgte jeg mig med udtrækning af en bule med en alm. skrue og et boret hul. Og det blev da nogenlunde. Der er bare det med at bore hul. Det ville jeg helst undgå, og det gør man med sugekopperne.
Og ved at bore hul, trække ud, er jeg overbevist om, at det bliver svært at undgå spartel, slibning, maling osv.
Det er vist det samme princip, der gør sig vist gældende med slidehammer ( på dansk vist nok glidehammer).
Men helt æligt: Jeg ved faktisk endnu ikke, hvod'en den den helt præcist bruges i praksis. Tog den med i købet(Vær Beredt, som \"vi\" sagde i gamle dage). Og har længe været nysgerrig for at se, hvad det er/var for et værktøj.
Jeg er bekendt med, at pladeværksteder har en eller anden form for epoxylimløsning, hvor de også trækker buler ud. Men om dette produkt er tilgængeligt for alm. dødelige, \"som ikke må forgiftes\", ved jeg ikke.
Hasse
1990, Crystal White.