Bedste smøring til vinduer: Silikone-spray eller WD40 ?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Bedste smøring til vinduer: Silikone-spray eller WD40 ?

Indlægaf MrT » tirs 5. aug 2008 12:10

Fra et reservedelslager fik jeg for et par måneder siden anbefale noget valvoline, tror jeg det var, olie/smørelse til mine el-ruder, han sagde det var bedst. Det var dog noget lort, fik vinduerne til at køre endnu langsommere og rillerne blev nærmest \"sticky\" af det. Så jeg tørrede dem af, og har så brugt noget silikone-spray, ligesom det til gummilister - det var meget bedre.

Men nu læser jeg så i min \"Do it up! Mazda MX-5\" bog fra Haynes, at han anbefale WD40 til smøring af de lister hvor ruderne kører i.

Hvad bruger I og hvor finder man det henne? Jeg kan jo godt li' WD40 generelt, men havde aldrig troet det ville være godt som vindue-snask...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » tirs 5. aug 2008 14:24

Hov, hvor blev de andre indlæg i denne tråd af? Jeg synes da Viggoman (var det ikke?) havde skrevet, og jeg havde kommenteret ham ... er der andre der kan se de indlæg?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » tirs 5. aug 2008 15:43

Mystisk......

Jeg kunne ikke loade siden en overgang og fik div. fejlmeddelelser.

MÃ¥ske web har et svar?

Men mit sidste indlæg er tilsyneladende forsvundet i cyberspace.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » tirs 5. aug 2008 15:52

Ja jeg tror også der er gået nogle indlæg tabt. Men jeg nåede da at se dit indlæg hvertfald :)

Den der Enthuasiast Manual du nævnte, finder man den online (miata net f.eks.) eller skal den købes?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » tirs 5. aug 2008 15:59

NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Claus » tirs 5. aug 2008 16:14

Et godt produkt er Super Lube spray med PTFE \"teflon\" og det er ikke er et petroleums produkt - det bruger jeg til alt der skal have en smørefilm.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MrT » tirs 5. aug 2008 16:23

Claus skrev:Et godt produkt er Super Lube spray med PTFE "teflon" og det er ikke er et petroleums produkt - det bruger jeg til alt der skal have en smørefilm.

Hvor kan man købe den henne? Vi har ikke en biltema i nærheden, T. hansen, silvan, jem og fix, harald nyborg, bilka osv.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » tirs 5. aug 2008 16:26

Viggoman skrev:http://www.amazon.com/Mazda-MX-5-Miata-1-6-Enthusiast/dp/1845840836

KØB DEN! Den er ikke til at undvære.

Jeg så lige i min "Do it up!"-Haynes bog at der er 8 sider med beskrivelse omkring hvordan man tager ruden og hejset ud osv, med farverige billeder osv. Så jeg tror godt jeg kan klare mig med den beskrivelse indtil videre hvis jeg kommer igang - MEN din bog der skal da helt klart på ønskesedlen til jul, så bliver de gamle så glade for at der endelig står noget på listen de kan finde ud af at købe :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Re: Bedste smøring til vinduer: Silikone-spray eller WD40 ?

Indlægaf BB » tirs 5. aug 2008 17:51

MrT skrev:Fra et reservedelslager fik jeg for et par måneder siden anbefale noget valvoline, tror jeg det var, olie/smørelse til mine el-ruder, han sagde det var bedst. Det var dog noget lort, fik vinduerne til at køre endnu langsommere og rillerne blev nærmest "sticky" af det. Så jeg tørrede dem af, og har så brugt noget silikone-spray, ligesom det til gummilister - det var meget bedre.

Men nu læser jeg så i min "Do it up! Mazda MX-5" bog fra Haynes, at han anbefale WD40 til smøring af de lister hvor ruderne kører i.

Hvad bruger I og hvor finder man det henne? Jeg kan jo godt li' WD40 generelt, men havde aldrig troet det ville være godt som vindue-snask...

Jeg har en lille flaske med silikone og en indbygget pensel, det bruger jeg til alle listerne. Pt. dog kun som forebyggende da jeg ikke har oplevet problemer.

Mht. WD40 så synes jeg det lyder lidt farligt, det stads kan løsne rust så hvem ved havd det gør ved gummi over tid.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Claus » tirs 5. aug 2008 19:56

MrT : Udvalgte tankstationer har det stående....ja, hvis du aldrig render ind i nogle af dem du beskriver, så kan ejg godt se at det kan være et problem, hvis man kun ser den lokale brugsen tankstation.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diskussion