Somsagt så har jeg ikke skudt den af endnu, så ved ikke hvordan den præstere på toppen. Den acc. fint op igennem omdrejningerne (som det jeg kan huske den gjorde før). Når den så når de 4000 omdrejninger giver den et ekstra skub. Den har ikke noget problem med at sejtrække, eller acc i et højt gear ved lav omdrejning op af en bakke. Så alt i alt er jeg tilfreds med dens præstation indtil videre. Jeg har ingen forventninger om at den bare ligger fra land og er en super bil i forhold til før ombygningen. Synes at den klare acc op til 100 km/t fint, flydende og uden problemer, selvom at speederen ikke bliver påvirket voldsomt. Den er meget rolig i tomgangen og lyder godt. Men Web du kommer jo på Sturup, så kan du jo lytte og se på den, samt få en tur.
Ting som kan spille ind på præstation fra før og til nu er. Sænket kompression (burde ikke give mere guf), større kubik på cirka 40 ccm (tror ikke at det kan mærkes, men er til det positive), lettere svinghjul (positivt), Magnacor tændkabler (ved ikke om det giver noget), tændingen rykket frem (burde give noget, men svært at mærke, når det er så længesiden jeg har givet den gas), fræset ventiler og ventilsæder (burde give mere flow, men igen har jeg svært ved at sammenligne med noget), portet og poleret topstykke og indsugningsmanifold (burde også give bedre flow). Mulighed for at juster på takthjul (giver ikke noget i sig selv, men muligt at rykke på momentkurven (har ikke prøvet endnu)). Der kommer ny JR cat på her i weekenden, ved ikke om det giver noget. Så alt i alt har jeg svært ved at svare på, hvad alt dette har givet i effekt, der skal en måling til. Hvad jeg ved er at jeg har det godt med at have set og rørt ved alt inde i motoren, ved at meget af det er nyt, så den skulle kunne køre mange år endnu uden problemer, motoren er blevet optimeret med bedre dele og bearbejdet, med henblik på tryk en dag. Om det har givet 2 eller 15 heste, har jeg ingen anelse om.
Nu skal jeg have kørt en masse kilometer også bliver bilen testet på Sturup, samt at jeg laver nogle test på samme vej og under nogenlunde samme forhold, som jeg gjorde sidst da jeg testede med min performancebox. Om HK så bliver over eller under de 135,2 jeg fik som resultat sidst, bliver jo rigtig spændene. Så jeg kan ikke rigtig sige noget før jeg har et tal at forholde mig til