Crank pulley bolt

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Freestyler » fre 15. aug 2008 12:14

hasse skrev:Jeg ville være nervøs ved at gøre det på den måde.
Noget i retning af at få en på hod'et af Cassius Clay -M. Ali!!

Har du SELV GJORT DET på den måde?

Billede

Ja jeg har selv gjort det, efter at have brugt flere timer på at forsøge at få den af med håndkraft Og det er også derfor jeg kan fortælle at det er den blideste og HELT klart nemmeste metode at gøre det på. Jeg mærkede overhovedet ikke at bolten blev drejet løs.

Momentet på bolten bliver jo opbygget gradvist når startmotoren kommer op i omdrejninger og sluppet mellem tandhjul og tandkrans forsvinder.
Det hele forgår selvfølgelig i løbet at et øjeblik. Men det er stadig en gradvis opbygning af momentet.
Hvis man i stedet bruger det omtalte afmonteringsværktøj, vil jeg næsten garantere for at det ender med nogle ordentlige slag med den store hammer. Den bolt sidder altså seriøst godt fast! Og DET vil være som at få adskillige på hovedet af M. Ali -med en hammer i hånden. :D

Men det var godt at det blev nævnt at strømmen skal være taget af tændspolerne. For det er selvfølgelig ikke smart at få startet motoren og dreje krumtapsbolten af samtidigt.
Senest rettet af Freestyler fre 15. aug 2008 12:25, rettet i alt 1 gang.
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Indlægaf Viggoman » fre 15. aug 2008 12:25

Freestyler skrev:Men det var godt at det blev nævnt at strømmen skal være taget af tændspolerne. For det er selvfølgelig ikke smart at få startet motoren og dreje krumtapsbolten af samtidigt.

Nej, men det er ikke nok at afmontere tændrørskablerne. Hvis tændspolerne får spænding på primærsiden uden at tændrøret sidder i på sekundærsiden kan man brænde dem af.

Nu får vi se hvor hårdt fast min krumtapbolt sidder. Med en ordentlig 3/4" top + en forlænger på 1m tror jeg nok jeg skal få has på den. Uden hammer....
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Freestyler » fre 15. aug 2008 12:30

Viggoman skrev:
Freestyler skrev:Men det var godt at det blev nævnt at strømmen skal være taget af tændspolerne. For det er selvfølgelig ikke smart at få startet motoren og dreje krumtapsbolten af samtidigt.

Nej, men det er ikke nok at afmontere tændrørskablerne. Hvis tændspolerne får spænding på primærsiden uden at tændrøret sidder i på sekundærsiden kan man brænde dem af.

Nu får vi se hvor hårdt fast min krumtapbolt sidder. Med en ordentlig 3/4" top + en forlænger på 1m tror jeg nok jeg skal få has på den. Uden hammer....

Lad os høre hvordan det spænder af. Og pas på ikke at knalde forlængeren ned i klaplygten hvis toppen smutter af bolten.
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger