Mx5 celebrity-cruise :)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lennart » fre 15. aug 2008 11:23

Chicken:

Er det ikke bil nummer 4 den samurai ???

Øhh hvordan får man dog råd til 4 biler. :o
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf AS DK » fre 15. aug 2008 12:06

Jeg får også mange kommentarer om \"fed bil\".

Dog får jeg også tit lidt negative kommentarer, som nok bygger på fordomme :

\"Du må tjene for meget siden du har råd til sådan en bil\"
Der er sjovt nok ingen der kommenterer de 2 Skoda Octavia'er jeg også har og som hver har kostet det dobbelte af en brugt MX5.

Jeg bor i et parcelhuskvarter med stilleveje og er flere gange blevet identificeret som \"Ham der kommer racende i sportsvognen\" på trods af at jeg kører bevidst langsomt i MX5'eren. Der lyder ingen kommentarer om ham den stressede der sommetider kommer drønende alt for hurtigt i sin Skoda.

Men alt i alt er det anerkende blikke og kommentarer man får.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf MrT » fre 15. aug 2008 12:43

Jeg er lidt splittet mht. prisen på MX-5'eren. Når man snakker pris inkl. afgift, så synes jeg 100k lyder af meget for en bil der er 15 år gammel og som \"næsten\" bare er en 323 uden bagsæder og tag :D

Men på den anden side, med alle de \"hvordan kan du have råd?\"-kommentarer folk får, så må de jo tro den koster væsentlig mere end den egentlig gør, eller hvad?

Fik selv en kommentar fra et familiemedlem for en måneds tid siden, \"så du har både motorcykel og sportsvogn nu? de rige har mange glæder\" ... nu kører jeg uden afgift fordi jeg er udlandsdansker, så indkøbsværdien er 30k for dem begge, 60k ialt. MX-5'eren står nok i 45k efterhånden og cyklen i 40k - men selv med afgift vil begge dele max være 160k værd - 100k mindre end hvad hans nye Seat van/stationcar-ting sikkert lige har kostet :D

Sålænge det ikke er nogle tyveknægte der tror at MX-5'eren er mere værd end den er, så gør det nu ikke så meget hvad folk tænker :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » fre 15. aug 2008 12:59

MRT

Den med at man er et rigt svin, fordi man har en MXer er jo sandt.

Bilen er nemlig billig i anskaffelse og meget billig i drift. SÃ¥ det gir jo hurtigt et fedt overskud i banken.....hehe
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf hasse » fre 15. aug 2008 13:29

Jeg tror faktisk, at jeg kun een gang har fået en negativ kommentar.

Er kommet med den før, men den kan godt gentages:

Der kørte en sur, gammel man forbi mig i Helsingør.
Han kørte i en eldrevet/selvkørende rullestol.

Da han passerede mig,hvæsede han:

\"Egoist\"!!

Jeg råbte højt:
\"I lige måde\"!!.

Nå nok om det. Er bedøvende ligeglad med, hvad andre siger og synes om MIN dyt.

Med en lettere omskrivning:

\"Herre. Tilgiv dem for de ved ikke, hvad de taler om\"
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf motorbøllen » fre 15. aug 2008 13:35

[/quote]\"Herre. Tilgiv dem for de ved ikke, hvad de taler om\"[/quote]

Han var ikke frisk på en quartermile kan jeg så gætte.

:D
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf motorbøllen » fre 15. aug 2008 13:42

[/quote=\"MR T\"]
Damn, 70 i en rundkørsel? :o Godt klaret :D[/qoute]

Der blev heller ikke fisket efter smøger og kaffe på vej rundt.
:oldman:

Heldigvis var det en rimelig stor rundkørsel og bagenden gav sig da også lidt.

Brugeravatar
motorbøllen

Indlægaf MrT » fre 15. aug 2008 15:21

motorbøllen skrev:Der blev heller ikke fisket efter smøger og kaffe på vej rundt.

Det må da alligevel have været sjovt at prøve :)

Eneste gang min bagende har været ved at smutte - uden jeg bad den om det - var i søndags i hamburg på vej til lufthavnen, på våd vej rundt i en kurve med en 60-70 km/t .. men et lille let fra speederen og så var den god igen. Det er så hyggeligt med de her baghjulsskubbere :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf motorbøllen » fre 15. aug 2008 16:23

MrT skrev:
motorbøllen skrev:Der blev heller ikke fisket efter smøger og kaffe på vej rundt.

Det må da alligevel have været sjovt at prøve :)

Det var det dælme også.

Jeg måtte så sent som igår hente bagenden ude til højre fordi vejen var våd.
Så kom der en i en stor Toyotafærge og rystede på hovedet af mig.
Han skulle bare vide.

Brugeravatar
motorbøllen

Indlægaf Claus » fre 15. aug 2008 20:49

Tillykke Banzai.....ja tro mig, jeg har været det samme igennem for nogle år siden...og det er faktisk npget af det bedste der er hændt mig - solen skinner snart igen..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Uhrskov » fre 15. aug 2008 22:22

Fed tråd med mange historier man kan genkende. Jeg kan heller ikke huske nogensinde har fået negativ responce.

Her er lidt fra mine utallige køreture:
Utallige \"Fed bil\", \"Er det ikke koldt?\", \"Hvad koster den?\" og whow råb fra små drenge på deres cykler

Er igang med at checke dæktryk ved den lokale brugs. En ændre herre kommer over og siger... \"Det er en Mazda, ikk' \". Vi snakker lidt frem og tilbage. Han har tidligere haft en Triumph TR et eller andet. Han kone kommer ud af brugsen og han trisser tilbage til bilen. Kan se han lystigt peget og fortæller.

Kørte hjem i dag med taget nede igemme adskillige byger med decideret slagregn. Der kommer da lidt vand ind, men ikke meget. Tro dog nok de andre bilister har undret sig meget, og tænkt \"Sikke en tosse\"

Køre ofte forbi en mand som lufter sin hund. Hver gang har han stoppet og glor samtlige 180 grader til bilen er ude af syne.

Kører igennem den lille by hvor fruen arbejder i den lokale skolefritidsordning kl 8 hvor ungerne møder i skole. De kender jo godt bilen, med det resultat at alle ungerne på fortove rundt i byen vinker som gale.

Køre forbi en lille med meget tyk dreng på ca 10år som sender meget lange blikke. Tænker sørgmodigt for mig selv... \"Det er sq synd for dig. Du bliver alt for stor til nogensinde at kunne opleve denne dejlige bil\"

Køre bag en Rød NA'er hjem fra arbejde. Blinker og vinger til ham, og han hilser tilbage. Ved næste resteplads holder han ind, og vi får snakket og sparket lidt dæk. Det viser sig han også en MX5 klub medlem...

Men det bedste er nu stadig at møde andre MX5'ere. Det er fedt at få en hilsen med en fuldt udstrækt arm op i luften.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf Helge » lør 16. aug 2008 05:34

Kuksi skrev:Eller også smiler de fordi de tænker "hold da kæft en idiot...Det støvregner, er kun 5 grader og han har ingen tag på bilen" :roll:

Tror du har ramt helt plet med denne vurdering :lol:
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Claus » lør 16. aug 2008 07:58

men den fede fornemmelse er at man ser en VW eller Skode som ligge rlige i røven på en og man kører de lovlige 80 på den lille sognevej...og det gør man også når vejen drejer skarpt....og ham bagved kæmper en kamp for ikke at ryge af vejen....han kommer pludselig 50 meter bagefter...så er han der igen, og man holder blot hastigheden på de 80 og signalerer at man skam ikke giver at køre race...lige indtil vejen drejer og han er efterladt bagude - det kan jeg more mig over gang på gang...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » lør 16. aug 2008 08:47

Claus skrev:men den fede fornemmelse er at man ser en VW eller Skode som ligge rlige i røven på en og man kører de lovlige 80 på den lille sognevej...og det gør man også når vejen drejer skarpt....og ham bagved kæmper en kamp for ikke at ryge af vejen....han kommer pludselig 50 meter bagefter...så er han der igen, og man holder blot hastigheden på de 80 og signalerer at man skam ikke giver at køre race...lige indtil vejen drejer og han er efterladt bagude - det kan jeg more mig over gang på gang...
Kender jeg godt... bortset fra at højrefoden godt kan blive lidt tung på vej ud af svinget for at blive fjerlet igen når det går lige ud :twisted:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf MrT » lør 16. aug 2008 16:18

Webmaster skrev:Kender jeg godt... bortset fra at højrefoden godt kan blive lidt tung på vej ud af svinget for at blive fjerlet igen når det går lige ud :twisted:

Hvor mange omdrejninger giver du den så? for det er da ikke meget ved at højrefoden bliver tung i 4. gear hvis man kører 80 km/t på landevejen :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion