Luftfilterkasse og syn - hjælp hurtigt!

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Luftfilterkasse og syn - hjælp hurtigt!

Indlægaf Lurendrejer » tirs 19. aug 2008 13:59

Hey. Som emnet siger, synsmanden vil ikke have med åbne filtere at gøre (pga. sensorenes plads er ændret).

Derfor skal jeg have en luftfilter-kasse - kan jeg låne en NB-luftfilterkasse i Randers-området i en halv time, mens jeg får bilen synet? Så gir jeg en bajer :S
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Uhrskov » tirs 19. aug 2008 16:27

Du kan låne min. Den er afmonteret, og ligger bare i garagen... Jeg bor nord for Ulstrup, så det er bare en lille tur på 17km fra Randers...
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf Claus » tirs 19. aug 2008 19:34

Den synsmand vrøvler, hvis det er argumentet...
Har du et KN Typhoon kit så er det kun filter placeringen der er ændret...forresten min er røget igennem syn hver gang.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lurendrejer » tirs 19. aug 2008 20:06

Tak for hjælpen.

Jeg fandt en komplet kasse osv. hos et ophug (derfor har jeg ikke været hjemme siden min sidste post) - det er nu monteret selvom der er problemer med plads pga. tårnstiverne.

Det var ikke et typhoon kit, men noget lignende. Jeg kan tilmed sige at mit manglende bundtræk er vendt frygteligt tilbage efter kassen er kommet på (om der så mangler noget på toppen ved jeg ikke - men det gør der nu nok).

Igen, tusind tak for hjælpen - og lige lidt fantastisk info: Bunden af filterkassen (for dem der har skåret et hul i den for at give larm) koster 5000 dask hos Mazda.

Tak, JH

[Edit]
Når nu jeg sidder og tænker, så tror jeg sgu at jeg beholder kassen og dropper det åbne filter. Mit støjniveau var ulideligt (JR 4-2-1 + Borla Bagende + Åbent filter) - Og jeg kan faktisk godt lide mit genvundne bundtræk. Jeg har søgt lidt på Miata.net og der er faktisk vist noget om snakken og ikke kun min hjerne der fejler noget.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Problemer og løsninger